Milý Ježíšku: vánoční mikro-lekce z marketingu

Milý Ježíšku: vánoční mikro-lekce z marketingu

22. 2. 2019
6 min

Stále zelený bonmot jednoho z marketingových klasiků (přesto si ho ne a ne vybavit – byl to Ogilvy?) dává stručný návod, jak napsat úspěšný marketingový text. Poučka zní asi takto: „Vzpomeňte si, když jste ze studií psali domů rodičům o další peníze.“

Číst více
Jan Hromek
Copywriter
Vyprávějte jako Šeherezáda a nenechte čtenáře vydechnout

Vyprávějte jako Šeherezáda a nenechte čtenáře vydechnout

25. 6. 2018
4 min

Pokud se vám podaří dostat návštěvníka na svou stránku, máte vyhráno. Skoro. Za sebou totiž máte jen polovinu práce. O těžce vybojovaného návštěvníka nesmíte někde přijít.

Číst více
Jan Hromek
Copywriter
Lekce z copy: Mým Evropským Národům z Operačního programu Doprava 2014-2020

Lekce z copy: Mým Evropským Národům z Operačního programu Doprava 2014-2020

23. 3. 2018
5 min

Toto není polemika o přínosu členství v EU. Nemám ani ambice debatu vířit.  Míří jinam: proč onen politiky tolikrát zmiňovaný obyčejný český člověk výhody EU nepochopí. I když je má na první pohled jasně naservírované a přímo před nosem. Opravdu naservírované? Možná. A jasně?

Číst více
Jan Hromek
Copywriter
Prezidentští kandidáti jako zboží: kdo z nich měl nejlepší „last minute“ slogan?

Prezidentští kandidáti jako zboží: kdo z nich měl nejlepší „last minute“ slogan?

16. 1. 2018
8 min

Nechme prezidentské kandidáty sestoupit z nebes českého mocenského pantheonu a dívejme se na ně, jako by to byla houska na krámu. Nakonec prezidentský kandidát, ať už podle svých slov kampaň dělá nebo ne, je jen zboží. Zboží, které někdy nejde moc na odbyt. A musí se nějak prodat. Třeba pomocí sloganu.

Číst více
Jan Hromek
Copywriter
Buďte dobrými posly špatných zpráv

Buďte dobrými posly špatných zpráv

25. 10. 2017
4 min

Naše země je místem, kde je život pro většinu lidí stále příjemnější. To je fakt. Na druhou stranu ale člověk nemusí být zrovna úředníkem v bance vyřizujícím úvěry, aby měl sem tam novinku, která někoho jiného dvakrát nepotěší: klienta o ne úplně přesvědčivých výsledcích poslední kampaně. Nebo třeba zákazníka o zdražení nebo konci oblíbené služby.

Číst více
Jan Hromek
Copywriter
Co si správný copywriter vezme z přednášky o závislosti na pornu?

Co si správný copywriter vezme z přednášky o závislosti na pornu?

20. 6. 2017
7 min

Osud tomu chtěl, že jsem jeden červnový den ocitl na veřejné přednášce. Téma? Závislost na pornu. Co jsem si z přednášky asi tak odnesl? Dozvěděl jsem se překvapivě dost. A to nejen o lidských „neřestech“. Vzal jsem si z ní i lekci pro svůj život profesní – pro copywriting, marketingové psaní.

Číst více
Jan Hromek
Copywriter
Klíčovými slovy pepřete opatrně aneb Bratře Petře, nepřeoptimalizuj toho SEO vepře

Klíčovými slovy pepřete opatrně aneb Bratře Petře, nepřeoptimalizuj toho SEO vepře

9. 10. 2016
8 min

Zavřete oči a zapomeňte, že je pošmourný podzim… Léto bylo tento rok mimořádně horké. Nemohlo za to ale tentokrát počasí, že se čela některých obchodníků i SEO specialistů orosila. To jen Seznam.cz uprostřed prázdnin spustil „aktualizaci vyhledávání Jalapeňo 3.0“. V praxi to pro mnohé znamenalo paniku z pádu pozic u pečlivě piplaných klíčových slov. Tahle ostrá paprička tedy byla hodně nepříjemné sousto, co někteří museli polknout. Jalapeňo 3.0 ale také obrátilo pozornost k termínu, který byl už pomalu zapomenut. „Přeoptimalizovanost webu“.

Číst více
Jan Hromek
Copywriter
Trpný rod, pasiva, infinitiva... divná slova, kterým se raději vyhněte

Trpný rod, pasiva, infinitiva... divná slova, kterým se raději vyhněte

10. 7. 2016
4 min

To takhle sedím ve venkovské čekárně a čekání na vlak si zkracuji natahováním bolavých noh. Rozhlížím se kolem místnosti, tu mi pohled padne na její výzdobu. A co nevidím?

Číst více
Kouzlo micro copy aneb vymáčkněte z textu maximum

Kouzlo micro copy aneb vymáčkněte z textu maximum

5. 6. 2016
8 min

Text na vašem webu je ta nejsnazší cesta, jak změnit návštěvníka v zákazníka. A nemusí zdaleka jít o sáhodlouhé „romány“, ve kterých se spolehlivě zamotáte sami ještě dřív, než se vůbec dostanou k prvnímu čtenáři. Ukážeme vám, jak dostat návštěvníky na svou stranu pomocí krátkých textů. Poznejte sílu tzv. micro copy.

Číst více
Jan Hromek
Copywriter
Proč milujeme IKEA? Protože…

Proč milujeme IKEA? Protože…

8. 5. 2016
7 min

O tom, že my Češi IKEA milujeme, nemusíme vést dlouhé debaty. Potvrzují to nejen „mikro“ ukazatele jako ten, že IKEA je jediná firma, u které zrovna já aktivně využívám klubovou kartu. A každé léto se těším na jejich nový katalog. Potvrzují to ale i „makro“ data – přeplněná parkoviště před obchodními domy. Prostě chvil, kdybyste mohli klidně a nerušeně procházet mezi regály, asi v IKEA moc nenajdete. Proč tedy Češi IKEA milují?

Číst více
Jan Hromek
Copywriter