files/lidi/honza.jpg
Jan Hromek
Copywriter

Říká se, že nejlepší copwriteři jsou introverti. A já jsem možná jediný introvert, co vám ochotně zvedne telefon nebo sám zavolá zpět.

A fandím Zbrojovce!

Autorovy články

Jak nachystat popisky ke zboží! A má vůbec cenu se s nimi trápit?

Jak nachystat popisky ke zboží! A má vůbec cenu se s nimi trápit?

21. 9. 2015
7 min

Odpovím rovnou: Má! A my vám v tomto článku povíme, proč nesmíte popisky podcenit, proč k vám přivedou nové zákazníky a jak je přesvědčí k nákupu právě u vás.

Číst více
Jan Hromek
Copywriter
Chcete, aby u vás lidi nakupovali? Přinuťte je číst

Chcete, aby u vás lidi nakupovali? Přinuťte je číst

21. 1. 2016
7 min

Představte si, že zaměstnáte prodavače, který pro vás bude pracovat 24/7. Není nikdy nemocný, nejezdí na dovolenou. Zákazníky nezapomene pozdravit a zodpoví jim (skoro) každou otázka. Vaše zboží vychválit tak, že nakupující má pocit, že právě udělal nejlepší „kauf“ svého života. A do košíku si přihodí ještě nějakou drobnost. Že ho z fleku zaměstnáte? Vždyť už byste ho dávno měli mít – ve svém e-shopu.

Číst více
Jan Hromek
Copywriter
Vyšla kniha Webcopywriting pro samouky. Stojí za vaši pozornost?

Vyšla kniha Webcopywriting pro samouky. Stojí za vaši pozornost?

6. 2. 2016
6 min

Knih (těch skutečných, co voní papírem ) o copywritingu u nás moc není. Někoho napadne, zda má vůbec smysl psát o psaní. A psát o knížce, kde se píše o psaní? Proč ne! Koncem roku vyšla u Zoner press kniha s nenápadným názvem Webcopywriting pro samouky od „nejlepšího copywritera“ Pavla Šenkapouna. Stojí za vaši pozornost?

Číst více
Jan Hromek
Copywriter
Marketingové persony vám pomůžou lépe poznat váš byznys. I s jeho chybami...

Marketingové persony vám pomůžou lépe poznat váš byznys. I s jeho chybami...

10. 4. 2016
10 min

Pravděpodobně máte podobnu zkušenost. Sedíte na schůzce s marketingovým šamanem. Ten s lišáckým úsměvem mrská termíny jako „pé-en-óčko“, bounce rate nebo analýza klíčových slov. Když už máte pocit, že vám ze všech těch slov praskne hlava, marketér na vás mrkne: „A persóny, ty už máte?“

Číst více
Jan Hromek
Copywriter
Proč milujeme IKEA? Protože…

Proč milujeme IKEA? Protože…

8. 5. 2016
7 min

O tom, že my Češi IKEA milujeme, nemusíme vést dlouhé debaty. Potvrzují to nejen „mikro“ ukazatele jako ten, že IKEA je jediná firma, u které zrovna já aktivně využívám klubovou kartu. A každé léto se těším na jejich nový katalog. Potvrzují to ale i „makro“ data – přeplněná parkoviště před obchodními domy. Prostě chvil, kdybyste mohli klidně a nerušeně procházet mezi regály, asi v IKEA moc nenajdete. Proč tedy Češi IKEA milují?

Číst více
Jan Hromek
Copywriter
Kouzlo micro copy aneb vymáčkněte z textu maximum

Kouzlo micro copy aneb vymáčkněte z textu maximum

5. 6. 2016
8 min

Text na vašem webu je ta nejsnazší cesta, jak změnit návštěvníka v zákazníka. A nemusí zdaleka jít o sáhodlouhé „romány“, ve kterých se spolehlivě zamotáte sami ještě dřív, než se vůbec dostanou k prvnímu čtenáři. Ukážeme vám, jak dostat návštěvníky na svou stranu pomocí krátkých textů. Poznejte sílu tzv. micro copy.

Číst více
Jan Hromek
Copywriter
SEO a UX na válečné stezce? Nebo v plodném partnerství?

SEO a UX na válečné stezce? Nebo v plodném partnerství?

7. 9. 2016
8 min

Hodně provozovatelů internetových stránek si myslí, že pokud se jim povede přivést na svůj web dostatek lidí, mají vyhráno. Do jisté míry ano. Ale tam, kde jedna práce (SEO) končí, druhá (UX) začíná.

Číst více
Jan Hromek
Copywriter
Klíčovými slovy pepřete opatrně aneb Bratře Petře, nepřeoptimalizuj toho SEO vepře

Klíčovými slovy pepřete opatrně aneb Bratře Petře, nepřeoptimalizuj toho SEO vepře

9. 10. 2016
8 min

Zavřete oči a zapomeňte, že je pošmourný podzim… Léto bylo tento rok mimořádně horké. Nemohlo za to ale tentokrát počasí, že se čela některých obchodníků i SEO specialistů orosila. To jen Seznam.cz uprostřed prázdnin spustil „aktualizaci vyhledávání Jalapeňo 3.0“. V praxi to pro mnohé znamenalo paniku z pádu pozic u pečlivě piplaných klíčových slov. Tahle ostrá paprička tedy byla hodně nepříjemné sousto, co někteří museli polknout. Jalapeňo 3.0 ale také obrátilo pozornost k termínu, který byl už pomalu zapomenut. „Přeoptimalizovanost webu“.

Číst více
Jan Hromek
Copywriter
Nechcete spadnout mezi spammery? Dejte pozor na neaktivní e-maily

Nechcete spadnout mezi spammery? Dejte pozor na neaktivní e-maily

25. 1. 2017
5 min

Alfou a omegou úspěšného e-mail marketingu je opečovávaná, pravidelně aktualizovaná a vůbec pečlivě obhospodařovaná databáze e-mailů. A to, že máte mít nastavené skupiny a sbíráte o svých zákaznících a klientech všechna možná data. Možná ale nevíte, jakou neplechu může natropit databáze plná neaktivních e-mailů.

Číst více
Jan Hromek
Copywriter
Obrázky vám získají vyšší návštěvnost – jak je optimalizovat?

Obrázky vám získají vyšší návštěvnost – jak je optimalizovat?

8. 3. 2017
6 min

„Jeden obraz vydá za tisíc slov,“ tvrdilo staré čínské přísloví. A platí to dodnes. Zároveň je pravda, že sebelepší cizí popis nenahradí dojem získaný skrze vlastní oči. Sami nakonec určitě víte, jak často na internetu vyhledáváte nějakou věc tak, že z výsledků textového vyhledávání skočíte na obrázky.

Číst více
Jan Hromek
Copywriter