8 věcí, které musíte udělat poté, co publikujete nový článek na blogu

18. 8. 2016
7 min

Právě jste zeditovali svůj článek (překlepy, gramatiku, formátování), přidali odkazy na starší články z blogu, vložili alespoň jeden obrázek (vhodně jej popsali klíčovými slovy), přidali meta titulek a popis a publikovali.

Jen výborný obsah nezaručí, že se váš článek dostane k lidem. Psaní článku tvoří maximálně 30 % celkového času, který článku věnujete. Zbytek času je jeho propagace.

1. Vložte odkaz na nový článek do již starších příspěvků na blogu

Svůj blog znáte jako své vlastní boty. Vložte odkaz na nový článek do starších článků. Získáte tak více čtenářů, ale hlavně pomáháte vyhledávačům, aby váš článek zaindexovali. Navíc zlepšujete „architekturu“ svého blogu. Prolinkování je v rámci SEO velmi důležité a udělejte ho jako první věc po publikování článku, dokud jste ještě v administraci vašeho blogu.

2. Nasdílejte příspěvek na sociální sítě

Využijte automatizace, která čerstvě publikovaný příspěvek na blogu zveřejní na vašich sociálních sítích. Nevýhodou je neosobní zpráva, ale pro ty z vás, kteří nemáte moc času, je to praktická vychytávka. Navíc tím zabráníte příživníkům, aby získali kredit za sdílení vašeho článku jako první.

Efektivní způsob je, že vytvoříte příspěvek sami a naplánujete ho na čas, kdy vaše sítě navštěvuje nejvíce lidí. Nezapomeňte, že je důležité zapracovat i na vizuální stránce – hezký obrázek můžete vytvořit třeba pomocí aplikace Canva. Případně k příspěvku s odkazem na článek přidejte relevantní video nebo gif, které mají větší engagement.

Třeba takto. Nebojte se do obrázku na sociální sítě dát text. Lidé i bez přečtení příspěvku hned budou vědět, o čem článek je.

Nejčastěji budete příspěvky sdílet na Facebooku. Ale to není jediná sociální síť. Twitter je často opomíjený, ale pro některé obory je skvělým místem. Zapojte se do diskuzí související s vaším článkem, nebo prostě jednu rozpoutejte.

Naplánujte si příspěvky na váš článek i do budoucna. Repostování stejného článku víckrát na sociálních sítích rozděluje marketéry na dva tábory. Ti, co jsou proti, považují za neprofesionální, aby se tam něco objevovalo víckrát. Na Facebooku ale uvidí váš příspěvek průměrně 5 % vašich fanoušků (více, pokud ho budete propagovat). Statistiky také ukazují, že je to skvělý způsob, jak získat více návštěvníků. Je třeba ale pozměnit text v příspěvku, případně vyměnit obrázky. Print screen ze statistiky ukazuje, že sdílení na Facebooku přineslo více návštěvníků až podruhé, kdy jsme článek sdíleli. Můžete také původní příspěvky skrýt na zdi, pokud by vám republikování dělalo vrásky ne čele. 

Článek publikovaný v lednu získal nejvíce čtenářů až po republikování v únoru. O 5 měsíců později lze vidět opět nárůst.

 Pro plánování vyzkoušejte aplikaci Buffer, pro základní použití je zdarma a ušetří vám hodně času. Časový odstup nechte kratší (1 za dva týdny třeba) ze začátku, pak jej připomeňte jednou za měsíc nebo ještě s větším odstupem. Republikování je samozřejmostí, pokud článek aktualizujete – třeba na „10 věcí, které musíte udělat poté, co publikujete nový článek na blogu“.

3. Přidejte příspěvek do e-mailového newsletteru

Posíláte svým klientům e-maily jen s nabídkami svých služeb nebo s nimi budujete vztah? Ukažte jim, že se v oboru vyznáte a kromě obchodních nabídek jim zasílejte i newslettery s vašimi články, které jsou pro ně opět relevantní. Ještě svůj e-mailing systém nemáte? Dejte nám vědět, české e-shopy nejen tvoříme, ale děláme veškeré kampaně.

4. Požádejte blízký kontakt o nasdílení na svých sítích

Na internetu nejste sami, kteří píšete o daném tématu. Vzájemná spolupráce mezi blogery nebo podnikateli jsou esenciální pro váš úspěch. Nezačínejte hned u velkých zvířat v oboru. Napište někomu, koho znáte dobře a požádejte je, aby váš článek sdíleli. Navíc napište i těm, které v článku zmiňujete. Uvidíte, že vás velmi rádi nasdílí také.

5. Vyhledejte související diskuze a zapojte se

Buďte aktivní v internetových fórech nebo na webech, které jsou z oboru. Používejte ale zdravý rozum, naházení odkazů do komentářů si vyslouží akorát smazání nebo až blokaci vás jako uživatele. Přidejte do diskuzí hodnotné tipy, které mají přidanou hodnotu. Časem si vytvoříte na fórech nálepku experta na dané téma a vy tak získáte stálý traffic na svůj web.

6. Odpovídejte na komentáře

Budujte vztah se svými čtenáři. Komentáře podpoříte přidáním otázky na konec článku, případně je vyzvěte, aby sdíleli názor na váš článek. Nejvíce komentářů se vždy objeví po publikování na sociálních sítích, takže i tam kontrolujte, jestli se nové komentáře objevily. Nezmeškejte ani jednu zmínku svého webu nebo nasdílení příspěvku, zdarma (v okleštěné verzi) využijte aplikaci Mention nebo Google alerts (zcela zdarma). Ty vás upozorní pokaždé, pokud někdo váš blog na webu zmíní. Díky těmto nástrojům můžete sledovat i trendy v oboru.  Budete tak mít pravidelný zdroj informací a tipů třeba na příspěvky na sociální sítě nebo na hledání kontaktů pro spolupráci.

Mention zachytí veškeré zmínky vybraných klíčových slov nejen v článcích, ale i sociálních sítích, obrázcích a fórech.

7. Přidejte svůj nový příspěvek do e-mailového podpisu

Tento tip není nijak extra využívaný, ale má smysl pro ty z vás, kdo pracovně napíšete velké množství e-mailů. Zvažte vyzkoušení aplikace Wisestamp, která k vašemu podpisu přidá vždy odkaz na aktuální článek na blogu.

8. Napište další článek

Jeden článek blog netvoří. Jedinou úspěšnou strategií je vytvářet pravidelně kvalitní obsah. Zůstaňte zaměření a pište pro své čtenáře. Pravidelnost přivádí na váš web potenciální zákazníky, kteří vás budou mít za experta v oboru.

Zapomněli jsme na některý zásadní bod nebo chcete okomentovat článek? Napište na ryparova@itstudio.cz