Marketing Miner – univerzální pomocník pro marketéry

28. 6. 2016
6 min

Pokud se jako my staráte o online marketing, jistě jste narazili na spoustu nástrojů, které zjednodušují či automatizují vaši práci. Jeden ovšem vyčnívá nade všemi ostatními – Marketing Miner. Ze dvou důvodů. Tím prvním je jeho původ. Autorem je totiž česká linkbuildingová ikona Filip Podstavec. Druhým pak jeho široká univerzálnost. Jde totiž o 17 dílčích nástrojů, pokrývajících celé spektrum aktivit online marketérů.

Co Marketing Miner je a kdo ho využije?

Již samotný název produktu naznačuje, co umí. Jedná se o výkonného horníka online dat. Vy sami určíte, na jakou „digitální komoditu“ se má zaměřit. Využít jej tedy mohou marketéři napříč celým online spektrem.

 

 

 

Jak dlouho mě bude trvat ovládnutí Marketing Mineru?

 

Práce s tímto nástrojem je velmi jednoduchá a intuitivní. Nemějte obavy, že byste museli nejdříve absolvovat složitá a drahá školení, abyste se s ním naučili pracovat. Základní funkcionalitu lze shrnout do tří kroků.

 

  1. Vložení dat.  Nejdříve zvolte, o jaký výstup máte zájem. Zda o data týkajících se klíčových slov, domén, url adres nebo zbožových vyhledávačů. Následně daný miner nakrmte vstupními daty. Můžete je zadat ručně, nebo nahrát ze souboru. Marketing Miner pracuje s formáty csv, txt, xlsx, ods. Tato varianta je výhodná zejména pro provozovatele eshopů, kteří pracují s produktovými feedy.
  2. Volba výstupu. Zajímá vás v případě klíčových slov jejich hledanost? Pozice ve vyhledávačích? Nebo třeba data z našeptávačů. Jednoduše zaškrtnete subjekt zájmu a odešlete ke zpracování3.     
  3. Získání dat a jejich zpracování. Po odeslání vám budou požadovaná data zaslána na email. Mimo jiné se vám rovněž zobrazí v prohlížeči, včetně nabídky stažení reportu v excelovém souboru. Jak s danými daty následně naložíte, je pouze na vás a vašich potřebách.

 

 

 

 

Marketing Miner je navíc možné propojit skrze API s jinými nástroji, jako je OpenRefine. Rozsáhlou a často úmornou analýzu klíčových slov tak výrazně urychlíte.

 

Bližší prozkoumání dovedností jednotlivých "horníků"

 

První – Keyword miner vám zjistí:

 

  • Hledanost dotazů včetně CPC a trendů.
  • Pozice ve vyhledávačích a to nejen ve fulltextu, ale i obrázkovém vyhledávání či video.
  • Do které ze šesti kategorií spadá váš vyhledávací dotaz. Fráze lze kategorizovat na základě ceny, dotazu, lokality, pro koho je určen, barvy nebo čísla.
  • Monitoring – zjistíte, kde byla daná fráze za vámi zvolené období použita. Včetně url, title a popisku.
  • Výsledky našeptávače –  tedy, co by vám vyhledávače navrhli při manuálním zadání frází.
  • Návrhy AdWords – jedná se vlastně o nástroj AdWords implementovaný do Marketing Mineru.
  • Podobné stránky – prozkoumejte, jak se vaše konkurence prezentuje v organickém vyhledávání.
  • SERP reklamy – Velmi podobná funkce, jako výše uvedená zaměřená ovšem na placenou PPC reklamu. Získáte díky ní podrobný přehled o inzerátech konkurence.

 

 

Druhý – Domain miner nabízí:

 

 

  • Contact finder – jedním kliknutím zjistíte kontaktní informace z požadovaných webových stránek.
  • DNS Info – Zjistíte, na jaké IP adrese je daná doména umístěna a informace o serveru.
  • Sociální signály – získáte data o sdílení na hlavních sociálních sítích – Facebooku, Google + a LinkedInu.
  • Sitemap finder – nalezne sitemapu zadaného webu.
  • Detekce označení – nemusíte procházet zdrojový kód a zjistíte, zda daná doména používá například remarketing či strojové označení obsahu.
  • Detekce technologií – automaticky zjistíte použitý redakční systém.
  • Podobné weby – díky nimž zjistíte potenciální subjekty ke spolupráci.

 

 

Třetí - URL miner poskytuje:

 

 

  • AdWords návrh – tedy opět návrh klíčových slov AdWords. Tentokrát ovšem na základě url adresy.
  • Status code – zjistite stavový kód dané URL (404, 200 apod).
  • Rychlost načtení – zjistíte slabá místa při načítání vašich webových stránek. Kde je možné jej urychlit a tím vylepšit pozici ve vyhledávačích.
  • Testování bezpečnosti – zjistíte, zda váš, nebo odkazující web neobsahuje nebezpečný mallware.
  • Validace – zjistíte počet warningů a errorů ze služby W3C.
  • Screenshot – služba, která vám automaticky vytvoří screenshot zadané url.
  • Napojení na Ahrefs.
  • Fulltext Index Checker – získáte předled o zaindexovaných stránkách.
  • Sociální signály – opět, jaký obsah je nejvíce sdílen sociálními médii.
  • Analýza odkazu – bleskově získáte analýzu odkazového portfolia.
  • Analýza obsahu – získáte informace o struktuře obsahu v přehledné tabulce.
  • Plagiarism checker – zjistíte duplicitní obsah.
  • Broken Link checker – report nefunkčních linků.

 

 

Poslední miner se pak zaměřuje na zbožové vyhledávače. 

 

Díky němu zjistíte data jako počet konkurenčních nabídek, nejvyšší a nejnižší cena pozice, recenze apod.

Zaujal vás Marketing Miner? Není nic jednoduššího, než si jej vyzkoušet osobně. Základní tarif je zcela zdarma. Navštivte stránky marketingminer.com a posuňte vaši online prezentaci o kus dál.

 
Proč vám tento online nástroj doporučujeme? Z jednoduchého důvodu - sami s ním pracujeme. 
Pokud s ním chcete pracovat i vy, máme pro vás dobrou zprávu. Filip Podstavec připravil akademii, kde naleznete jasné návody, jak jednotlivé minery používat.