Jaký by měl být obsah newsletteru?

9. 11. 2013
4 min

V emailingu patří obsah mezi nejdůležitější prvky, které rozhodují o úspěchu či krachu dané kampaně. I sebelepší grafika nic nezmůže, pokud rozešlete nekvalitní a nevhodně formulovaný obsah. Nezáleží na tom, zda jde o váš první nebo stý email, vždy byste se měli držet jednoduchého pravidla -  obsah musí být  pro čtenáře  přínosný. Další pravidlo hovoří o tom, že by newslleter  měl být podobného zaměření jako web případně internetový obchod. Je logické, že zákazníky internetového obchodu s elektronikou nebudou zajímat aktuální trendy v oblékání. Při nedodržení výše uvedených pravidel začnete s velkou pravděpodobností rozesilatel své čtenáře ztrácet.

Mimo obsah je pro úspěšnost newslleteru velice důležitá  forma zpracování.  Newslleter by neměl být zbytečně dlouhý, text je naopak vhodné strukturovat do menších částí, používat nadpisy, obrázky a akční tlačítka. Každý newslleter by měl splnit  zákonné požadavky , které naleznete v článku -  hromadné rozesílání emailů .

 

Kvalitní obsah pro newsletter by měl:

  • být atraktivní pro čtenáře – informovat, vzdělávat a do jisté míry i šokovat

  • pomáhat a řešit čtenářovi problémy

  • mít přiměřenou délku a vhodnou strukturu

  • být přehledný, jasný, věcný a výstižný

 

Jaký obsah použít do newslleterů?

 

Do newslleteru je možné vložit prakticky cokoliv. Před sestavováním emailingu si stačí položit jednoduchou otázku: "Kdybych byl příjemce, opravdu bych email považoval za přínosný, pročetl bych si jej, vykonal bych nějakou akci nebo bych jej okamžitě smazal?" Jako příklady vhodného obsahu uvádíme:

 

 

 

  • odkaz na článek na blogu, webu

  • kupon na slevu, akční nabídka

  • soutěž o zajímavé ceny

  • audio či video nahrávka popisující nabízený produkt či službu

  • událost, zajímavá akce (otevření prodejny, rekonstrukce)

  • návod či manuál k vašemu produktu či službě

  • případové studie

 

Dostupné nástroje pro email marketing

Pokud věnujete dostatečný čas a energii na tvorbu smysluplného newsletteru s předpokládaným marketingovým efektem, budete chtít trávit co nejméně času rutinními činnostmi, jako je třídění seznamu adres, samotné rozesílání a vyhodnocování úspěšnosti. Opravdovou pomocí a profesionálním nástrojem pro email marketing  je nově vyvinutá aplikace CentralNews společnosti IT STUDIO s.r.o.