Pravidla pro hromadné rozesílání emailů

13. 8. 2013
4 min

Hromadné odesílání emailů nebylo nikdy jednoduší. S kvalitním a efektivním systémem pro rozesílání emailů můžete oslovit vaše stávající zákazníky s informacemi o novinkách, o rozšířeném sortimentu, akcích, slevách, zasílat elektronické zpravodaje, newslettery a oslovovat segmentované zákaznické skupiny.

Dobrý systém pro hromadné rozesílání emailů disponuje prvotřídní vizuální podobou, jednoduchým nastavením, úpravou textů a vyhodnocováním došlých emailů a dalšími pokročilými funkcemi. Pozornost věnujte také náležitostem pro hromadný email, viz níže.

Rozesílání newsletterů a emailů je kvůli množství nevyžádané pošty omezeno zákonem. Pokud chcete posílat hromadné emaily musíte dodržovat tři následující základní pravidla:

 

1. Souhlas příjemce hromadného emailu

Jste seriózní firma a chcete oslovit hromadným mailingem své zákazníky ve vší slušnosti? Zapomeňte tedy na nákup databází kontaktů přes internet a budujte si databázi vlastní - nástrojů a taktik je k dispozici řada. Nejčastěji můžete emailové adresy získávat přes sběrný formulář uvedený na webových stránkách, z databáze zákazníků vašeho internetového obchodu, ze soutěžíze zákaznických klubů apod.

Budete oslovovat pouze zákazníky, kteří o váš produkt mají opravdu zájem,

znají vaší společnost a mají s vámi pozitivní zkušenost. Vámi budovaná databáze bude mít jednoznačný přínos i z marketingového hlediska.

 

 

 

2. Možnost odhlásit se ze seznamu hromadného mailingu

Dalším nutným prvkem podle zákona je tlačítko nebo odkaz, který umožňuje trvalé odhlášení z příjmu hromadných mailů. Viditelná přítomnost této možnosti zvyšuje pocit bezpečí adresáta - ztratím o věc zájem, odhlásím se. Možnost odhlášení není špatné prezentovat již při sběru kontaktů do vlastní databáze adresátů.

3. Jasná deklarace, že se jedná o obchodní sdělení

Každý reklamní hromadný email by měl také obsahovat informaci, že jde o obchodní sdělení. Nejčastěji se tato informace vkládá do patičky hromadného mailu.


Kromě výše uvedených zákonných pravidel byste neměli zapomínat na etickou a marketingovou stránku rozesílání emailů. Pokud budete rozesílat email každý den, bez vhodného obsahu, nejspíš nikoho nezaujmete a pravděpodobně příjemce naopak odradíte. Email marketing má svoje přísná specifika, které je potřeba dodržet, pokud chcete být úspěšní a nedostat se do střetu s právními normami. Více o tom, jak si poradit s tvorbou hromadných mailů se dozvíte v textu jak vytvořit newsletter.