Jak bylo na NEkonferenci 2016

6. 6. 2016
7 min

Ve čtvrtek 19. května se odborníci na internetový marketing marketing a e-shopisté sešli na neformální setkání NEkonference 2016, kterou už 5. rokem pořádá brněnská agentura Besteto. Letošní ročník se zaměřením na zbožové srovnávače představil 7 přednášek z různých oblastí on-line marketingu. A jejich shrnutí vám právě přinášíme.
 

Jak si vedly zbožáky v uplynulém roce?

V první prezentaci Vladimír Přichystal z Besteta shrnul všechny novinky a statistiky ze srovnávačů cen za rok 2015 a 2016. Co uplynulé období přineslo:

  • Heureka.cz upevnila svou pozici jedničky a zvýšila náskok před Zboží.cz
  • Zbožový srovnávač Glami.cz zaměřený na módu se dostává na špičku srovnávačů. Pro e-shopy, které s ním umí dobře pracovat, se stává stále výkonnějším kanálem.
  • Sklik spustil produktové kampaně, které se velmi rychle staly velmi výnosným typem reklamy.
  • Facebook spustil dynamický remarketing.
  • Zboží.cz nasadilo novou podobu XML feedu.
  • Google nákupy fungují jen u webu s https.
  • Vznikají nové zbožové srovnávače se zaměřením na vytipované obory.

Co nového u Zboží.cz?

Prezentace Milana Šmída ze Zboží.cz především představila novinky týkající se nového XML feedu. Upravenou strukturu využívá zatím asi jen 40 % všech e-shopů. Je však potřeba počítat s blízkým přechodem na novou podobu, jelikož Zboží.cz 1. 8. zcela vypne podporu staré verze.


K dalším změnám na Zboží.cz patří vytváření nových kategorií pro zboží. Jejich počet by se měl v blízké době rozšířit na 4000. Proto je důležité pracovat v tagem CATEGORYTEXT, který usnadní správné zařazení produktů a jejich spárování. Má větší význam než tag CATEGORY_ID.

Zboží.cz také představilo novou a podrobnější podobu statistik s detailním přehledem každé objednávky.

Jak na bidování

Bidování je denní chleba každého specialisty na zbožové srovnávače. Existuje množství způsobů a strategií. A všechny je představil Marek Žáček z agentury Optimio.

Na začátku prezentace představil nejčastější chyby v bidování a model analýzy pro stanovení správného postupu bidování. Dále popsal nejčastěji volené způsoby bidování a představil jejich výhody i nedostatky. Na konec prozradil, že nejlepší volbou je kombinace všech strategií a využití rozumu. A doporučil vytvoření skriptu, který zajistí automatické nastavování cen právě dle zvolené strategie a jejích parametrů.

Na co si tedy při bidování dávat pozor?

  • Rozlišujte jednotlivé typy zboží v jedné cenové kategorii
  • Pracujte se skladovostí produktů, zvažte, jak můžete pracovat s produkty, které nemáte skladem
  • Prozkoumejte svou konkurenci a pracujte s výší ceny za proklik
  • Zamyslete se nad jednotlivými produkty v jedné kategorii a přizpůsobte cenu za proklik ceně produktu

Pracujete s mailingem? Měli byste

O automatickém e-mailingu se v poslední době hodně mluví i píše. A proč tomu tak je shrnul Petr Nastoupil z Mailkitu.

Na začátku své prezentace představil výhody automatického mailingu a jeho široké možnosti. Kromě dobře známého přínosu zdůraznil výhody jako počáteční nastavení kampaní, dobrou segmentaci zákazníků, přesné cílení a využití feedu ze zbožových srovnávačů pro automatizované proudktové newslettery.

Dále se zaměřil na mailing jako na remarketingový nástroj a předvedl zajímavé využití v praxi v podobě využití kampaní opuštěného košíku, které přimějí dokončit nákup desítky procent zákazníků.

Novinky z Skliku

Rok plný změn má za sebou i systém PPC reklam Sklik. Všechny novinky představil David Velechovský. Největší událostí bylo spuštění produktových inzerátů, které, dle statistik Skliku, velmi rychle začala využívat většina inzerentů s velkým úspěchem. Zajímavostí je, že inzeráty se vyplatí i v případě nízké konkurence, jelikož je více prostoru pro zobrazení většího množství produktů z jednoho e-shopu.

Druhá část prezentace se zabývala tipy pro lepší práci a úspěšnost nástroje PPChit a jak je využít právě při práci s produktovými inzeráty.

  • Dozvěděli jsme se, že z hlediska dlouhodobých statistik je lepší vypínat nefunkční kampaně, než ztrácet čas s jejich optimalizací.
  • Dobrá práce s vylučujícími klíčovými slovy výrazně zlepšuje výsledky kampaní.
  • Doporučená je práce i s produkty, které nejsou skladem. Důležité je nastavit jiné ceny za proklik.
  • PPChit neumí sám přidat sitelink, proto na ně u svých inzerátů nezapomínejte.
  • Nepodceňujte práci s klíčovými slovy a přidávejte je ke svým inzerátům.

Jak to bude s Heurekou?

Martin Slavík z Heureky mluvil o představených novinkách i o plánovaných změnách, které by měly srovnávač posunout zase o krok vpřed.

V uplynulém roce se Heureka rozšířila o novinky, jako je tag GIFT, nový a vylepšený našeptávač, certifikace specialistů, datové reporty a 3D modely produktů.

Stejný prostor dostalo i seznámení s plánovanými úpravami a vylepšeními na srovnávači. V příštím roce se můžeme těšit na:

  • Redesign služby Ověřeno zákazníky, jejíž úspěšnost v současné době klesá. Nové úpravy by měly přinést nový design, ale i upravené podmínky využití, tak, aby certifikace pro nové e-shopy byla jednoduší a zároveň neklesla kvalita ověření.
  • Povinné parametry pro přesnější a rychlejší párování produktů
  • Redesign párování zboží
  • Upravený responzivní design pro lepší využití na mobilech a tabletech.

V závěru přednášky přišla řeč i na změny ohledně vlastnictví Heureky. Ještě před vypuknutím samotné kauzy způsobené bouřlivým odchodem Alzy z portálu, jsme se mohli dozvědět, že na případu už dlouhou dobu pracuje antimonopolní úřad, který si žádá velmi podrobné a velmi odborné informace ohledně plánovaného chodu Heureky a práce s daty. Byli jsme také ujištěni, že Heureka nikdy neposkytovala žádná svá data svým vlastníkům a nehodlá na tomto postupu nic měnit.

NEkonference 2016 jsme zakončilli panelovou diskuzí se všemi přednášejícími, kteří ochotně odpovídali na dotazy aktivních marketérů a předháněli se s výhodami spuštěných i připravovaných novinek.

Rok 2015/2016 na poli on-line marketingu přinesl hodně nového. Převážně brněnské publikum akce určitě ocenilo přímé představení všech novinek od zástupců významných služeb. 

Nevíte si rady s množstvím novinek a jak je využít? Ozvěte se nám, rádi vám pomůžeme.