Nenechte si vzít svá cenná data v Google Analytics!

17. 5. 2018
Martin Kuchovský
Vedoucí marketingu, SEO specialista
5 min

S příchodem 25.5. 2018 a GDPR začnou pro některé typy dat v Google Analytics platit nová pravidla jejich uchovávání. Děsivé?

Vůbec. Většina provozovatelů webů a e-shopů může zůstat v klidu. Změny se netýkají agregovaných dat, pouze raw přehledů (údajů jednotlivých user-id a některých vlastních přehledů, vlastních segmentů).

Pokud s vlastními přehledy a jednotlivými user-id pracujete (nebo si myslíte, že s nimi budete pracovat v budoucnosti) svá data můžete i tak zachovat. Stačí spustit GA a jít do:

Správce -> Služba -> Údaje o měření -> Uchovávání dat.

Zde změníte „Zachovávání údajů o uživatelích a událostech“ na „Automatický konec platnosti není nastaven“ a změnu uložíte. Jiná nastavení není nutné měnit.

A to je vše! Hotovo, vymalováno. Snadné, že?

Nemáte čas brouzdat internetem?