Synchronizace s dalšími prodejnami pomocí xml feedů

3. 6. 2015
4 min

Položky v e-shopu je možné přidávat, mazat a aktualizovat nejenom v administraci, ale také pomocí automatických synchronizací s produkty jiných dodavatelů. Podmínkou je, že dodavatel musí poskytovat synchronizační XML soubor (feed). V praxi to pak vypadá tak, že e-shop pomocí tohoto souboru denně automaticky synchronizuje položky e-shopu s položkami dodavatele.

XML feed

Synchronizace zajišťuje vytváření:

1) nových položek a kategorií

2) mazání či skrývání položek, které již dodavatel neposkytuje nebo nejsou skladem 

3) aktualizaci stávajících položek

Běžně se aktualizuje např. cena, dostupnost, nebo počet kusů na skladě. Prakticky je však možné aktualizovat jakákoliv data, pokud jsou obsažená v XML souboru. Dle obsahu dat v XML souboru a typu e-shopu můžeme synchronizace rozdělit na 3 typy:

Základní synchronizace

Základní synchronizace nabízí jednoduchý upgrade stávajících položek (cena, dostupnost, počet kusů…) + vytváření nových položek, které jsou přesunuty do skrytého oddělení. V administraci je pak třeba tyto položky ještě manuálně doplnit o data, které nebyla v XML obsažena například obrázky, popis k položce a podobně. Nakonec je třeba zařadit tyto položky do patřičného oddělení.

Rozšířená synchronizace

Rozšířená synchronizace nabízí aktualizaci stávajících položek+vytváření nových položek, včetně obrázků, foto galerií, popisů, atd. Umožňuje-li to XML soubor, je možné nové položky také automaticky řadit do kategorií.

Komplexní synchronizace

Komplexní synchronizace je stejná jako rozšířená, ale navíc zahrnuje možnost aktualizace a vytváření volitelných polí, parametrů, výrobců a podobně.

Vzhledem k tomu, že každý e-shop je trochu jiný a stejně tak XML soubory jsou různé, je každá synchronizace v podstatě individuální záležitostí.

Nemáte čas brouzdat internetem?