Propojení účtů reklamních a analytických nástrojů

7. 5. 2014
10 min

Abychom společně mohli začít pracovat na zlepšení výkonu vašeho webu, je dobré, abychom měli přístupy hned do několika analytických a případně i reklamních nástrojů , které se běžně v oblasti online marketingu využívají. Jejich propojení a sdílení je otázkou několika kliknutí, které zvládnete sami i bez naší osobní pomoci. Jelikož se vám ustavičně snažíme ulehčovat práci, připravili jsme krátký návod, jak jednotlivé účty v nástrojích propojíte nebo nasdílíte.

Propojení vašeho účtu Google Analytics s naším

Předpokladem propojení vašeho Google Analytics účtu s tím naším agenturním je, že jej máte sami již založený. Jestliže jste se doposud založení účtu v Google Analytics nezabývali, nic se neděje – rádi vám účet založíme a nastavíme vše potřebné . Díky němu totiž uvidíme, jak si váš web vede a na čem bychom měli začít pracovat. Zároveň pak poslouží k vyhodnocení provedených prací a pro vaši případnou kontrolu.

Samotné propojení obou účtů je jednoduché a skládá se z několika velmi snadných kroků, které vám nezaberou téměř žádný čas. Jejich podrobný popis najdete níže.

1) Nejprve se přihlásíte ke svému Google Analytics účtu pomocí svých přístupových údajů.

2) Kliknete na záložku správce v levém horním menu.

Tlačítko správce - GA  

3) V levém sloupci (Účet) poté kliknete na položku „ Správa uživatelů “, pomocí které se dostanete do rozhraní, 

 

kde udělujete přístupová práva jednotlivým uživatelům, jež jste sami zvolili.

 

Správa uživatelů - GA 

4) V oblasti „ Přidat oprávnění pro uživatele“ vložíte náš email seo@itstudio.cz a vpravo od něj zvolíte všechna přístupová práva (Správa uživatelů, Upravit, Spolupráce, Číst a analyzovat). Nakonec zakliknete „ Upozornit tohoto uživatele e-mailem “.

Přidat oprávnění - GA

5) Celý proces dokončete kliknutím na tlačítko „ Přidat “.

6) Nám poté na mail přijde upozornění o přidělení práv k vašemu účtu Google Analytics.

7) Přidáním se oba účty úspěšně propojily!

Propojení AdWords účtů

Abychom mohli vést vaše kampaně pomocí nástroje Google Adwords a nepřerušili historii dat, musíme získat přístupy k vašemu stávajícímu účtu. Jde o jednoduchý proces, kterým nám umožníte přístup do vašeho AdWords účtu, ve kterém následně můžeme vytvářet profesionální reklamní kampaně . Stačí, když provedete několik následujících kroků.

1) Přihlásíte se do svého stávajícího AdWords účtu pomocí svých současných přístupových údajů.

2) Kliknete na ozubené kolečko v pravém horním rohu.

3) Kliknete na „ Nastavení účtu “.

Nastavení účtu - AdWords

4) Poté v levém postraním menu kliknete na „ Přístup k účtu “ a dále na červené tlačítko „+ uživatelé “.

5) Vyplníte tabulku „pozvěte další osoby ke sdílení přístupu k účtu“,

a. Emailová adresa: ppc@itstudio.cz ,

b. Název: Název vašeho projektu/webu,

c. Úroveň přístupu: Přístup pro správce.

Pozvání další osob

6) Nakonec odešlete pozvánku, kterou přijmeme.

7) Oba účty jsou potvrzením propojeny!

V případě, že jste ještě nikdy online kampaně v reklamním systému Google AdWords nevedli, pravděpodobně nemáte zřízený ani účet. Ten vám rádi v rámci naší spolupráce založíme a nastavíme.

Propojení existujících účtů Google Analytics a Google AdWords

Umožněte nám efektivně sledovat a vyhodnocovat dopad a úspěšnost vedených kampaní v nástroji AdWords . Propojte svůj stávající účet AdWords s Google Analytics. Díky tomu budeme moci vyhodnocovat efektivitu kampaní v souvislostech , které by bez propojení nebylo možné.

K propojení existují dvě cesty. První z nich je případ kdy se do Google AdWords a Google Analytics přihlašujete pomocí stejného mailu . Druhou je varianta, kdy máte pro oba nástroje maily jiné – v takovém případě musíte pro jejich propojení udělat ještě něco navíc.

Když máte stejný mail pro oba nástroje

1) Zkontrolujte si, že pro vstup do svého účtu v Google Analytics i AdWords používáte stejný e-mail.

2) Pokud ano, pak se nejprve přihlaste do Google Adwords.

3) V levém horním menu kliknete na záložku „ Nástroje “.

4) Z vyjížděcího menu zvolte položku „ Google Analytics “.

5) Tím se dostanete do svého účtu Google Analytics.

6) Vyberete službu (váš web), kterou chcete propojit a klikněte na záložku „ Správce “ v levém horním menu.

7) Poté zvolte v prostředním sloupci položku „ Propojení účtu AdWords “.

Propojení účtu AdWords

8) Vyberte odpovídající účet z nabídky (nazevvasehowebu.cz),

9) V položce „ Propojení výběru dat “ označíte „ Všechny údaje o webu “ – vše následně uložíte. Tím se oba účty 

propojí.

Všechny údaje o webu

10) Tímto krokem jste oba účty úspěšně propojili!

Dík tomu se nově v účtu Google Analytics začnou zobrazovat statistiky z Google AdWords , což přispěje k vyšší efektivitě vyhodnocování dat.

Když máte pro oba nástroje jiné maily

Jestliže pro přihlášení do svého AdWords účtu používáte jiný email než do svého účtu v Google Analytics, budete muset pro jejich propojení udělat pár kroků navíc . Celý proces propojování totiž začne tím, že ve svém účtu Google Analytics přidáte dalšího uživatele, kterým bude váš email, jež používáte k přihlášení do Google Adwords (oba účty – jak Analytics, tak AdWords přitom musí mít nastavena plná práva ).

Jinak řečeno, aby bylo možné propojit dva účty Google Analytics a Google AdWords, oba s jiným přihlašovacím mailem, je nutné nejprve nastavit plná správcovská práva v Google Analytics pro příslušný účet AdWords . Jak to udělat vám napovíme níže.

1) Přihlaste se do svého stávajícího účtu Google Analytics.

2) Klikněte na záložku „ Správce “ v levém horním rohu.

3) Z nabídky v prvním sloupci vyberte možnost „ Správa uživatelů

4) Přidejte plná oprávnění emailu, ze kterého se přihlašujete do služby AdWords

Nastavení - analytics

5) Vše potvrďte přidáním tohoto nového uživatele

6) Opět klikněte na záložku „ Správce “ nahoře.

7) Dále klikněte v prostředním sloupci (Služba) na položku „ Propojení účtu AdWords “ a jednoduše z nabídky vyberte mail, pomocí kterého se přihlašujete do AdWords a který jste před chvílí zadali jako nového správce

8) Nezapomeňte na nastavení Výběru dat na „ Všechny údaje o webu “.

Všechny údaje o webu

9) Celou úpravu opět potvrďte.

10) Účty s rozdílnými emailovými adresami by v tuto chvíli měly být propojeny.

Propojení vašeho účtu Google Webmaster Tools s naším

Abychom mohli lépe analyzovat vaše webové stránky, budeme rádi, když nám nasdílíte přístupy do vašeho účtu v Google Webmaster Tools – pokud jej samozřejmě máte. V případě že jím nedisponujete, rádi vám jej založíme. Samotné propojení je velmi jednoduché a zabere jen jednu minutu.

1) Přihlaste se do svého účtu v Google Webmaster Tools.

2) Vyberte příslušný web, který nám chcete nasdílet.

3) Vpravo klikněte na tlačítko „ Správa webu “.

4) Následně klikněte na „ Přidat nebo odebrat uživatele “.

 Přidat uživatele - Google Webmaster Tools

5) Klikněte dole na tlačítko „ Spravovat vlastníky webu

6) V posledním kroku zadejte naši emailovou adresu ( seo@itstudio.cz ) a klikněte na „ Pokračovat “.

zadání emailu

7) Teď už nám nezbývá, než poděkovat za úspěšné sdílení!

Propojení účtu ve Webmaster Tools s účtem Google Analytics

Aby bylo možné pohodlně zobrazovat a následně analyzovat poznatky z Google Webmaster Tools v účtu Google Analytics , je nutné tyto účty mezi sebou propojit. Opět nejde o žádný složitý proces, který snadno zvládnete sami.

1) Otevřete si svůj účet Google Analytics.

2) Vyberete příslušný web, který chcete propojit.

3) Kliknete v levém horním menu na záložku „ Správce “.

4) Z prostředního sloupečku (Služba) vyberete první položku „ Nastavení služby “, opět kliknete.

5) Na otevřené stránce se posunete dolů, až k podnadpisu „ Nastavení Nástrojů pro webmastery “.

6) Kliknete na „ Upravit “.

NastNastaNastavení nástrojů pro wemasteryvení nástrojů pro wemasteryavení nástrojů pro wemastery 

7) Z příslušné nabídky webů vyberete ten, který chcete propojit a kliknete na tlačítko uložit. Předpokladem je 

přítomnost již založeného účtu ve Webmaster Tools.

8) Poslední co musíte udělat, je na stránce, která se vám nyní zobrazila, označit v položkách „ Aktivní profily “ (spodní část stránky) a „ Výchozí výběr dat “ (horní část stránky) položku „ Všechny údaje o webu “.

Výběr dat

9) Oba účty jsou propojeny!

Propojení účtu AdWords s účtem ve Webmaster Tools

Možnost propojení účtů v nástrojích Google Webmaster Tools a Google AdWords částečně umožnila obejít snahu Google zneviditelnit v nástroji Google Analytics klíčová slova, na která se na web dostávají uživatelé z organického vyhledávání ve vyhledávačích. Propojením Adwords a Webmaster Tools získáte hned několik užitečných statistik. Jak tedy oba účty propojit?

1) Přihlaste se do svého účtu v AdWords

2) Klikněte na ozubené kolečko a vyberte ze zobrazené nabídky položku „ Nastavení účtu

3) Z levého postranního menu následně vyberete položku „ Propojené účty

4) Pod nadpisem „ Nástroje pro webmastery “ zvolíte „ Zobrazit podrobnosti

Propojení s GWT

5) Zde vyberete URL adresu, kterou chcete propojit (musíte již mít účet v GWT) a vše potvrďte.

6) Účty jsou nyní propojeny!

Propojení vašeho Sklik účtu s naším

V případě, že budete chtít propojit svůj účet v reklamním nástroji Seznam Sklik, pak stačí, když jednoduše potvrdíte náš požadavek. Ten si sami vygenerujeme v našem agenturním Sklik účtu. Možností je však i nabídnutí vašeho účtu ke sdílení tomu našemu . To snadno provedete následujícím způsobem.

1) Přihlásíte se do svého Sklik účtu.

2) Kliknete na váš email v pravém horním rohu a z vyobrazeného seznamu vyberete možnost „ Nastavení “.

Nastavení Sklik

3) Následně hned pod nadpisem „ Nastavení účtu “ zadáte „ Jméno účtu “ (email našeho sklik účtu: ppc-marketing@seznam.cz) z nabídky u položky „ Typ akce “ zvolíte možnost „ Nabídnout přístup “ a u „ Úroveň přístupu “ dáte volbu „ Čtení a zápis “.

Přidání uživatele - Sklik

4) Vše odešlete pomocí zeleného tlačítka „ Odeslat “.

5) Díky tomu získáme přístup k vašemu Sklik účtu a můžeme začít inzerovat.

 

Autor: Jakub Rejnuš