Google e-commerce ukáže prodeje v souvislostech

28. 8. 2013
5 min

Internetový marketing má proti běžné reklamě jednu obrovskou výhodu - vždy víte, kolik Vás to stálo, a kolik jste vydělali. Potřebujete jen Google Analytics a nástroj E-commerce tracking.

Na základě dat z reportů e-commerce snadno zjistíte, jaké zdroje návštěvnosti přináší kolik peněz v objednávkách a můžete tak svůj marketing vést bez zbytečného vyhazování peněz za neefektivní prodejní kanály.  Mezi zajímavá data, která v e-commerce získáte, patří: 

  • tržby v závislosti na zdroji, klíčovém slovu nebo produktu
  • celkové tržby, průměrnou hodnotu objednávky a průměrné objednané množství
  • čas mezi první návštěvou webu a nákupem
  • nejprodávanější produkty a nejúspěšnější kategorie vašeho e-shopu

Proč využívat e-commerce?

Pomocí e-commerce modulu můžete zjistit, jestli se stejnými náklady vyděláte víc na Skliku nebo AdWords, uvidíte, že některá klíčová slova vám negenerují objednávky, nebo že pět objednávek na konkrétní klíčové slovo vydělalo více, než dvacet jiných. Dále můžete třeba zjistit, že vám newsletter přináší významný počet objednávek při vynaložení minima času na přípravu a rozesílku, remarketingová reklama se zaplatí první objednávkou, nebo třeba drahé bannery, které jste koupili před rokem, nevynesly ani korunu.

Jsou i jiné možnosti?

Základní data o vašem e-shopu zjistíte i nastavením cílů. Ty však přináší jen minimum dat oproti e-commerce. Pomocí cílů budete vědět, že u vás návštěvníci nakoupili, ale nebudete schopni k objednávce určit cenu zboží a zjistit, zda objednávka byla vzhledem k vynaloženým investicím do reklamy zisková.

Jak nasadit e-commerce?

K implementaci Google e-commerce je nutné provést aktivaci služby ve vašem profilu. Následně je nutné do poslední stránky v nákupní procesu vložit speciální kód, který identifikuje objednávku. Viz aktuální specifikace .

Kde e-commerce naleznu?

Otevřete si váš Google Analytics účet a vyberte profil, který chcete analyzovat. Z levého menu s přehledy vyberte Konverze a rozklikněte záložku Elektronický obchod.

Google Analytics Obrázek -Google Analytics e-commerce přehled

Mám zájem o e-commerce

Pokud vám e-commerce zaujalo, obraťte se na seo@itstudio.cz či na telefon 541 243 658. Naši specialisté vám rádi s nastavením a implementací kódu rádi pomůžou.