Ekonomický software POHODA a napojení na EasyShop

30. 9. 2019
Martin Kuchovský
Vedoucí marketingu, SEO specialista
9 min

Ekonomický software POHODA, (ale i konkurenční Money 3S, Helios, Altus Vario, Abra FlexiBee a další) vnese do každodenního provozu e-shopu osvěžující efektivitu. Dokážete díky němu automatizovat úmorné, stále se opakující procesy a drasticky snížit množství informací, které musíte ručně přepisovat mezi administrací e-shopu, skladem a účetním systémem. Ve výsledku se tak můžete soustředit na to opravdu důležité: rozvoj svého podnikání, prodej, marketing. Nebo alespoň ušetříte mzdy zaměstnanců, kteří by tuto práci vykonávali. Přenechejte bezmyšlenkovité datlování strojům!

Obsah


  1. Přínos A – Snadnější prodej na internetu

  2. Přínos B – Jednodušší redesignu e-shopu

  3. Jaká data lze snadno synchronizovat

  4. Jaká data synchronizovat snadno nelze

  5. Nastavení napojení systému v EasyShopu

  6. Co na systém POHODA říkají provozovatelé e-shopů


     

1. Jednodušší prodej na internetu

Spoustu času vám POHODA samozřejmě dokáže ušetřit i v případech, kdy ji nenapojíte na váš e-shop. V podnikatelském prostředí je známá zejména jako účetní systém, zvládne toho ale mnohem více. Na jednom místě již sama o sobě spojuje účetnictví, fakturace a skladový systém vaší firmy. V případě prodeje na internetu se však skutečná magie odehraje až v momentě, kdy software propojíte s administrací e-shopového řešení jako například EasyShop. POHODA periodicky synchronizuje svá data s daty vašeho e-shopu (obvykle 1x denně, může to být ale i každou hodinu). Pro lepší představu si uveďme několik konkrétních případů synchronizace:

  • Na kamenné prodejně naskladníte produkty, které byly vyprodané. POHODA automaticky zaktualizuje skladové dostupnosti v e-shopu. ✔️
  • Výrobce vašeho produktu změní jeho složení a vy tak musíte změnit popisky. POHODA zaktualizuje popisky v e-shopu.✔️
  • Naskladníte novou řadu produktů, která na e-shopu nikdy neexistovala. POHODA automaticky vytvoří produktové karty i nová oddělení ve stromu oddělení, do kterých produkty patří.✔️

A to vše pomocí několika XML souborů. Automaticky a bez ručního přepisování mezi několika systémy.

S ekonomickým software máte všechna důležitá data centralizovaná na jednom místě a navíc ve vlastních rukou. To se z našich zkušeností ukazuje jako znatelná výhoda nejen v každodenním provozu e-shopů, ale i při razantních změnách.

2. Redesign e-shopu bez starostí o data

Ukažme si vše opět na příkladu: Připravujete kompletní redesign e-shopu, během kterého měníte dodavatele. Bez integrace dat ze starého řešení se systémem POHODA (nebo podobného software) čelíte nebezpečí, že původní dodavatel neumožní nebo nebude schopen umožnit rychlý a férový převod dat na nový e-shop. Nemusí tak vyloženě činit naschvál, každé e-shopové řešení ukládá data více či méně rozdílným způsobem. Systémy tak většinou nebývají navzájem kompatibilní a přesun se tak prodražuje. S POHODOU se této možné překážce elegantně vyhnete.

Na dalších řádcích se podíváme na to, co všechno dokáže ekonomický software POHODA do e-shopů posílat.

3. Jaká data lze snadno synchronizovat

Ekonomický systém POHODA zvládne automaticky synchronizovat:

a) Jakékoliv informace o produktech, ať  už se jedná o ty dostupné zákazníkům na stránkách s produkty, nebo o interní informace v administraci e-shopu. Může se jednat například o skladovou dostupnost, popisky, obrázky nebo přiřazení do oddělení zboží.

b) Data týkající se oddělení produktů. Strom kategorií si vytvoříte přímo v POHODA, díky synchronizaci jej však reflektuje i samotný e-shop. Změny v rámci strukturování produktů tak nikdy nemusíte dělat ručně.

4. Jaká data synchronizovat snadno nelze

Výše zmíněné zvládá z našich zkušeností POHODA na jedničku, problém nastává ve dvou oblastech:

a) U synchronizace produktů, které mají různé varianty či parametry. POHODA nedokáže ve své databázi držet jeden produkt s několika možnými vlastnostmi (například jedno tričko s možnými velikostmi XL, L, M, S apod.) v podobě jednoho záznamu. Na e-shopových stránkách s detaily produktů je však z uživatelského pohledu vysoce žádoucí sdružovat různé velikosti triček pod jednou produktovou kartou. 

b) U synchdonizace stavů objednávek. POHODA sama o sobě neumí evidovat stavy objednávek. Zákazníkům tak nemůže automaticky poslat potvrzení o tom, že je jejich objednávka vyřízená a předaná dopravci.

Oba zmíněné neduhy sice software sám o sobě nezvládne vyřešit, díky šikovným rukám programátorů je však dokážeme efektivně eliminovat a posílání dat zajistit. Nedá se tak říci, že byste byli při použití systému POHODA v otázce funkcionality znevýhodněni oproti uživatelům konkurenčních ekonomických systémů (Helios, Money 3S a další). 

5. Nastavení napojení systémů POHODA a EasyShop

Drtivou většinu úkonů souvisejících s napojením/synchronizací uděláme za vás. Výjimkou je nastavení dopravy a platby POHODA, které naleznete v administraci EasyShopu pod NASTAVENÍ / ZPŮSOBY PLATBY a NASTAVENÍ /ZPŮSOBY DORUČENÍ:

Nejdříve si v administraci otevřete sekci NASTAVENÍ / ZPŮSOBY DORUČENÍ nebo NASTAVENÍ / ZPŮSOBY PLATBY.

V dalším kroku vyberete konkrétní způsob platby či doručení, který chcete propojit:

Potom vyberte konkrétní způsob doručení nebo dopravy. Postupně musíte projít všechny.

Pro každý způsob doručení a platby pak dole vyberete odpovídající hodnotu v systému POHODA:

Nakonec nastavte každému způsobu doručení či platby odpovídající hodnotu dle systému POHODA.

A to je vše! Nyní si již můžete užívat propojení obou systémů plnými doušky.

6. Co na systém POHODA říkají provozovatelé e-shopů

Naši klienti mají se systémem POHODA skvělé zkušenosti. Často ho tak doporučujeme i e-shopům, které zatím automatizaci neřeší a potřebují jen spolehlivý účetní software. Získají tak pro potenciální automatizaci procesů skvělý základ.

IT STUDIO pro nás vytvořilo zakázkové napojení eshopu na Pohodu. Díky tomu jsme schopni eliminovat chyby při importu objednávek, zákazníci vidí reálné stavy zásob a termíny dodání a také probíhá zcela automaticky aktualizace stavu objednávky a kupující tak přesně ví, v jakém stavu se objednávka nachází a kdy ji může očekávat doma. Po necelém roce používání jsme ve firmě prokazatelně ušetřili více než 40% času v administrativě. Na základě této zkušenosti budeme rozšiřovat napojení o další data a postupně bychom měli mít celý proces plně automatizovaný.

 

E-shop s čerpadli a čerpacími systémy   Petr Novotný, jednatel společnosti REMONT ČERPADLA s.r.o.  

 

Další klienti, kterým jsme napojením na systém POHODA usnadnili správu e-shopu:

Přidejte se taky k firmám, které díky ekonomickému software šetří drahocenný čas.

Napojení vašeho e-shopu na systém POHODA zajistíme po kontaktu na obchod@itstudio.cz nebo 541 243 658.

Nemáte čas brouzdat internetem?