Co je to XML feed a jak jej získám?

3. 5. 2012

XML feed je datový soubor sloužící v našem případě k exportu zboží a všech potřebných doprovodných informací do porovnávačů cen. Obsahuje název zboží, popis, cenu ale také skladovou dostupnost, parametry a další informace.

Jak získat XML feed

Pokud používáte aplikaci EasyShop, pak si XML feed jednoduše vygenerujete v administraci vašeho obchodu:

→ HROMADNÉ OPERACE → Seznam.cz XML (může se jmenovat také „Zbozi.cz XML“, nebo vyberete jiný portál pro který chcete XML feed vygenerovat) – tady vyberete oddělení a nastavíte potřebné náležitosti a stisknete → EXPORTOVAT. Nyní se na stránce objeví url adresa čerstvě vygenerovaného XML feedu. Tuto adresu budete potřebovat při registraci vašeho obchodu na Zboží.cz nebo Heuréka.cz. Potom, co adresu feedu vložíte při registraci, bude si porovnávač vždy aktuální XML feed sám stahovat minimálně 1x za den.

XML feed by měl obsahovat veškerá aktuální data z obchodu – přidáte-li nebo smažete-li nějaké zboží, upravíte cenu, nebo změníte některou z dalších souvisejících informací, nezapomeňte vygenerovat aktuální XML feed. Nepravdivé informace (zejména rozdílná cena) jsou v porovnávačích trestány vyloučením z nabídky. Ruční generování XML feedu má tak tu výhodu, že jej můžete přegenerovat kdykoli je třeba.

Pokud používáte jinou aplikaci, než je EasyShop, zeptejte se svého poskytovatele, kde adresu XML feedu najdete.

Přesné specifikace XML feedu pro Zboží.cz najdete zde → http://napoveda.seznam.cz/cz/zbozi/napoveda-pro-internetove-obchody/specifikace-xml/

Pro Heureku naleznete specifikaci XML feedu zde → http://sluzby.heureka.cz/napoveda/xml-feed/

 

Co je v XML feedu důležité a jakým chybám se vyhnout

1. <PRODUCT> – Název produktu musí být výstižný a nesmí obsahovat:

  • superlativy a reklamní slogany (např. „nejlevnější obchod“)
  • nadměrně se opakující klíčová slova, nebo fráze (dvakrát a vícekrát za sebou)
  • nadměrnou interpunkci, vykřičníky, smajlíky, nebo tři tečky
  • informace, které s nabízeným produktem přímo nesouvisí

2. <DESCRIPTION> – Důležité je také mít vhodně a výstižně vyplněn popis – tato položka je povinná a platí zde stejná omezení, jako u názvu položky. Ve feedu můžete zasílat kromě základních informací, které jsou povinné (název položky, URL adresa položky atd.) také další nepovinné údaje, které mohou sehrát důležitou roli při nákupu.

3. <DELIVERY_DATE> – Velmi užitečná je informace o dostupnosti zboží – tu je možné nastavovat hromadně pro všechny položky, nebo pro každou zvlášť. Informace o dostupnosti zboží není povinná.

4. <EAN> nepovinné (doporučujeme jej ale uvádět) – Kód výrobku EAN – musí se jednat o validní kód včetně kontrolní číslice. EAN kód hraje významnou roli při správném spárování do shluků výrobků.

5. <TOLLFREE> – Pokud využíváte placené přednostní zápisy v porovnávačích zboží, můžete zasílat všechny položky ve feedu jako placené, nebo pouze vybrané položky, které si označíte na kartě položky.

6. Je dobré váš XML feed na Zboží i na Heurece pravidelně kontrolovat, aby byl stále aktuální a aby se nestávalo, že zde jsou odkazy na vyprodané produkty. Kontrolujte také svůj účet na stránkách srovnávače a konzultujte se svojí technickou podporou případné chybové hlášky.

 

Pozor!

Pokud máte nějaké nové produkty na eshopu, vždy vygenerujte XML feed celý znovu ze všech kategorií a ne pouze z upravených kategorií. Položky, které nebudou v nově vygenerovaném feedu obsaženy, budou z porovnávače zboží smazány.

comments powered by Disqus