5 Příkladů využití augmentované reality v marketingu

23. 9. 2016
5 min

Velkým tématem právě uplynulého léta se stala na první pohled nevinně se tvářící mobilní hra - Pokemon Go. Přestože se počáteční boom během několika týdnů uklidnil, hra si v komunitě uživatelů žije dál svým životem. Úspěch tvůrcům nelze upřít. Proč vzniknul takový masový zájem o jednu jedinou mobilní hru? Důvodem bylo především její samotné technologické řešení – využití tzv. augmentované reality.

Co je vlastně augmentovaná realita?

Augmentovaná realita představuje propojení reálného světa a digitálního. Na rozdíl od tzv. virtuální reality, do které se v rámci svého smyslového vnímání přenesete téměř úplně, augmentovaná pouze doplňuje okolní prostředí o digitální informace.

Pojem, který jste mohli ještě před nedávnou dobou slyšet pouze mezi fanoušky sci-fi, najednou proniknul do běžných životů. Se vším všudy. Není proto divu, že se marketingoví pracovníci začali zajímat o jeho potenciál. A ti pokrokovější jej i realizovat.

V případě výše uvedené hry vycházeli prodejci či inzerenti z jednoduchého předpokladu: Hráči chodí na místa, kde jsou Pokemoni. Musíme tedy zařídit, aby Pokemoni byli v našich obchodech, kavárnách, restauracích apod. a zároveň předat hráčům informaci, že je tam najdou.

Existují ale podstatně propracovanější způsoby využití augmentované reality v online marketingu. Zde naleznete některé z nich.

American Apparel

Společnost American Apparel je známá širokou nabídkou barevných kolekcí oblečení. Po instalaci aplikace si můžete velmi rychle a jednoduše vybrat tu, která vám nejvíc vyhovuje.

IKEA AR Catalogue

Švédský gigant Ikea přišel již před třemi lety s vlastní verzí „augmentovaného katalogu produktů“. Na displeji mobilu či tabletu jste si mohli zobrazit, jak vypadá skříň, gauč, stolek nebo cokoli jiného přímo u vás doma. Aplikace uměla zobrazit prohlížený nábytek v přesné velikosti vůči okolnímu prostředí.

Sayduck Furniture

Pro společnost Ikea představovala výše uvedená aplikace spíš okrajovou záležitost. Alespoň v očích zákazníků. Naopak prodejce nábytku Sayduck Furniture klade podstatně větší důraz na podobnou vlastní aplikaci co se prodejních kanálů týká. Výrazný odkaz na ni naleznete přímo na homepage

IBM App

Jak postupujete při nákupu potravin v supermarketu? Hledáte to zboží, se kterým máte dobré zkušenosti nebo trávíte u regálů dlouhou dobu a zjišťujete si informace o hodnotách kalorií, „éček“ či přítomnosti palmového oleje? V druhém případě vám značně usnadní nákup aplikace amerického giganta IBM. Poskytuje totiž uživatelům personalizované informace o sortimentu prostřednictvím mobilního telefonu.

 

Vzorník bot značky Converse

Společnost Converse, která nabízí boty především pro mladší městskou mládež, přišla aplikací umožňující virtuální vyzkoušení bot vlastní značky. Zákazník si jednoduše vybere požadovanou botu z katalogu, namíří hledáček fotoaparátu mobilního telefonu na svoji nohu a na displeji uvidí, zda mu vyhovuje, či ne. Vzhledem k cílové skupině nechybí ani nezbytné sdílení obrázku na sociálních sítích.

Stále vám připadá augmentovaná realita jako vzdálená budoucnost, která se vás vůbec netýká?

#UX