Zjednodušení měření výkonnosti vašich newsletterů

1. 7. 2015
4 min

Abyste mohli měřit úspěšnost svých online newsletterů, musíte odkazy, které směřují na váš web opatřit UTM parametry. Doposud je bylo nutné dávat na všechny odkazy jednotlivě. Nyní jsme spustili rozšíření, které vám usnadní práci tím, že stačí zadat potřebné UTM parametry pouze jednou pro celý newsletter.

Co jsou to UTM parametry

UTM parametry jsou Googlem předdefinované parametry URL adresy, díky kterým uvidíte výkon jakékoliv své kampaně v Google Analytics (ať už jde o newsletter nebo banner umístěný na jiných stránkách).

Obyčejně se tyto parametry za běžnou URL adresu přidávají pomocí Nástroje pro tvorbu adres URL . Následně jste vygenerovanou URL adresu jednoduše zkopírovali a vložili tam, kde chcete odkaz mít.

Základní UTM parametry pro měření kampaní

Google nabízí celkem 6 různých UTM parametrů, pouze 4 jsou však povinné a s těmi se také pracuje nejčastěji.

Povinné UTM parametry jsou:

  • URL webové stránky
  • Zdroj kampaně
  • Médium kampaně
  • Název kampaně

Zjednodušení IT STUDIO

Nově v " Průvodci vytvoření newsletteru " najdete v kroku č. " 2. Základní údaje " selectbox „ Automatické označení URL adres “.

 

Jeho zakliknutím se vám otevře rozbalovací nabídka nastavení UTM parametrů. Název kampaně se propíše automaticky z předmětu emailu (jak vidíte níže, můžete si jej však libovolně změnit).

V rámci CentralNews nemusíte řešit 4 povinné parametry, ale 3. Které to jsou, ukazuje obrázek níže.

 

Díky takovému označení kampaní pak najdete v Google Analytics statistiky výkonnosti newsletterů.

 

 

Mysleli jsme i na ty z vás, kteří při tvorbě newsletterů používají již někdy vytvořené newslettery a pouze je upravují – zkopírujete je. V takovém případě třeba máte UTM parametry již vytvořené a museli byste je ručně přepsat, což by byla otrava. Naše zjednodušení má ale funkci „Přepsat existující parametry“, která po jejím zvolení upraví stávající parametry na nové.