V novém Skliku přibudou nejen grafy

26. 6. 2013
5 min

O tom, že se chystá nová verze pro správu PPC kampaní na Skliku, se v kuloárech šušká již dlouho. Tento měsíc Seznam konečně oficiálně představil změny, které se chystají. A je jich opravdu dost, nejen slibované grafy.

Dlouho chybějící grafy
První velkou změnou při přihlášení do systému je kompletní redesign. Většina funkcí zůstala zachována, orientace v systému je dobrá. Nemusíte si tak zvykat na zcela nové prostředí, změny se týkají spíše grafiky, než rozmístění ovládacích prvků. Větší změnou prošlo horní navigační menu. Listování v něm je o dost rychlejší a navigačně i srozumitelnější.

Máte svůj Sklik správně nastavený? Jste spokojení s jeho efektivitou? Můžeme Vám udělat jednorázovou revizi, poradit, nebo Vám Sklik spravovat i dlouhodobě. Napište nám!

Co vás na první pohled v systému upoutá, jsou grafy. Můžete si zvolit, jaká délka období se má do grafu přenést – jestli za den, týden, měsíc, či vybraný úsek. Na výběr máte také, zda chcete zobrazit data z vyhledávání, obsahové sítě či obojí.
V grafu standardně uvidíte počet zobrazení a průměrnou cenu prokliku. Jednoduchým kliknutím bez nutnosti načítání stránky si můžete zobrazit i další užitečné metriky jako je počet zobrazení, CTR – míru prokliku, celkovou cenu za proklik, průměrnou pozici a dále, dle toho, zda máte nastavené měření konverzí – počet konverzí, konverzní poměr a cenu konverze. V případě, že měříte hodnotu konverzí, se vám zobrazí Hodnota konverze a PNO (podíl nákladů na obratu).

Ukázka nových grafů

Ukázka nových grafů

Vylepšený návrh klíčových slov
Změny se dočkal nástroj pro návrh klíčových slov, kde nově nalezneme i informace o hledanosti klíčových slov po jednotlivých měsících v roce.

sklik-beta-blog-navrh-kw.jpg

Ukázka návrhu klíčových slov

Na co se můžeme dále těšit?
Vylepšení se dočkalo vyhledávání v účtu. Po zadání dotazu se výsledky vyhledávání vyfiltrují do kategorií: inzeráty, klíčová slova, sestavy a kampaně.
Pro ty, co využívají regionální cílení, si Sklik připravil významnou změnu. Oblasti cílení se nyní vybírají na mapě na základě označování bodů. Uvidíme, jak se v praxi tento způsob osvědčí a zda nebude znamenat opačný efekt, než slibovanou úsporu času.
Pro ty, co nevyužívají Adwords editor, pomůže funkce kopírování nastavení kampaní. Díky ní si můžete vybrat, zda chcete kopírovat vše nebo jen jednotlivá nastavení jako například:

  •  Denní rozpočet
  •  Začátek a konec kampaně
  •  Celkový rozpočet
  •  Celkový počet prokliků
  •  Regionální cílení
  •  Propojení s Firmy.cz
  •  Časové plánování
  •  Způsob střídání inzerátů
  •  Způsob zpoplatnění a reklamní sítě
  •  Vyloučené obsahové weby

Nově u klíčových slov s nízkou kvalitou naleznete status, který vám tyto klíčová slova zvýrazní. Status se objeví vždy, když je podíl zobrazení nižší, než 10%, Sklik vám tím dává najevo, že byste měli zapracovat na relevanci.

Novou verzi Skliku si můžete sami vyzkoušet na adrese https://beta.sklik.cz.

 

comments powered by Disqus