Speciální ceny při příchodu z PPC či e-mailingu

18. 5. 2015
5 min

Rádi bychom vám představili další funkční rozšíření našeho EasyShopu (e-shopové řešení na míru), které dělá kampaně ještě více efektivní. Jde o funkcionalitu umožňující uživatelům, kteří přišli z konkrétní kampaně jiné ceny než těm, kteří například přišli z běžného vyhledávání. Po nasazení této funkcionality tak dostáváte do rukou další možnost, jak pomocí slev motivovat uživatele k nákupu.

Příklad z praxe

Zákazník klikne na cizím webu, kde je umístěn váš banner a skrze něj se dostane do eshop. Díky tomu, že odkaz, na který kliknul, obsahuje tzv. UTM parametry, které URL adrese sami přiřadíte s pomocí „Nástroje pro tvorbu URL adres“ od Google, můžete s tímto uživatelem dále pracovat a lsedovat, co na vašem eshopu dělá.  V rámci funkcionality dvojích cen se mu pak na eshopu zobrazí jiné ceny, než uživateli který přišel například z nějakého PR článku.

Dvojí ceny dobře využijete i při remarketingu (Google a Facebook) či retargetingu (Seznam). Jde o typ PPC kampaní, který cílí na uživatele, kteří na vašich stránkách již byli. 

Scénář může být v tomto případě následující:

  • Uživatel přišel na váš eshop a prohlížel si kategorii nafukovacích člunů. Nenakoupil a odešel.
  • V takovém případě mu díky demarketingu/retargetignu můžete v rámci PPC kampaní a Facebooku zobrazit reklamu, vybízející ke koupi člunu
  • Díky funkcionalitě dvojích cen mu pak ale ještě dáte navíc slevu, kterou vidí jen on a nikdo jiný – např. 5 % sleva, což zmíníte i v inzerátu reklamy a vybídnete ho tak ke koupi.

Takový zákazník pak namísto běžných cen uvidí speciální ceny a může za tyto ceny provést jednu objednávku. U položek nebo parametrů, kde nebudou nastaveny speciální ceny, budou platit běžné ceny.

Implementace rozšíření

Programátoři rozšíří administraci Easy shopu u položky nebo parametru položky o možnost nastavit speciální cenu bez DPH. Tuto cenu bude možné měnit i pomocí hromadného přecenění (Sekce „HROMADNÉ OPERACE->Přecenění položek“). 

Funkcionalita dvojích cen také bude zahrnuta do importu/exportu zboží. Ve veřejné části je pak běžná cena nahrazena cenou speciální a to v případě, že si tuto speciální cenu v administraci sami nastavíte a že zákazník navštívil váš web prostřednictvím odkazu v nějaké kampani (Odkazovaná cílová URL adresa musí být označena výše zmíněnými UTM parametry). Detekce takového návštěvníka může být např. na základě přítomnosti parametru „utm_medium“ v URL. 

Ukázka pole pro vyplnění dvojí ceny pro vaše kampaně

Takto umožníte zobrazit slevu všem uživatelům, kteří přišli přes jakoukoliv vaši kampaň plošně. Lez však jít ještě o „krok“ dál a naprogramovat variantu, kdy si sami zvolíte, co má být obsahem UTM parametrů, baby se speciální sleva projevila. Díky tomu pak můžete realizovat běžné PPC a jiné kampaně a mimo ně, separátně, i ty, s jinými cenami produktů.

Příklad vygenerované URL adresy v „Nástroji na tvorbu URL adres: 

  • www.vasweb.cz/?utm_source=nazevdomenykdejebannerumisten&utm_medium=banner&utm_campaign=jarni-akce-10-procent-sleva
Zaujala vás tato funkcionalita? Chcete být zase o krok před svou konkurencí? Neváhejte nás kontaktovat na info@itstudio.cz.
Nemáte čas brouzdat internetem?