S produktovou reklamou k vyšším tržbám

24. 5. 2013
5 min

Google v průběhu posledních měsíců zavádí možnost zvýrazněné inzerce produktů. PPC reklama s využitím AdWords a Google Merchant (Google Nákupy) je nyní schopna zobrazit obrázek produktu, jeho cenu, unikátní vlastnosti a prodejce – e-shop, u něhož lze produkt objednat. Tato změna pomůže potencionálním zákazníkům najít přesně to, co hledají a e-shopům nové objednávky.


Jak reklama vypadá, si můžete názorně prohlédnout na následujícím obrázku. Na něm je patrné, že uživatel do vyhledávače zadal klíčové slovo svářečka. Na to se mu kromě klasických textových inzerátů zobrazily i produktové reklamy. Tyto reklamy se mohou vyskytovat i na jiné pozici – viz 2. obrázek.

googleprodukty-ukazka-vyhledavani.jpg

Obrázek 1 - nejčastější podoba produktové reklamy

Produktová reklama se zobrazí vždy, když uživatel zadá doraz související s produktem. Velkou výhodu je to, že si zákazník může na obrázku prohlédnout, jak daný produkt vypadá a má představu o aktuální ceně. Řazení produktů závisí na relevanci a nastavené ceně prokliku.

Výhody produktové reklamy

  • Vyšší návštěvnost, tržby a míra prokliku kampaní. V některých případech mají inzerenti až dvojnásobně či trojnásobně vyšší míru prokliku.
  • Prozatím nízká konkurence
  • Nízké náklady na reklamu
  • Zacílení – potencionálním zákazníkům dáváte vždy aktuální a přesné informace, dle kterých se jim snadněji rozhoduje, proč si vybrat váš e-shop.
  • Snadná správa kampaně
  • Vytlačení konkurence – vaše reklamy se nyní mohou na stránce s výsledky zobrazovat dvakrát a to zároveň jako produktová reklama a ještě jako klasická textová reklama. Pokud se váš e-shop dobře umisťuje i ve fulltextovém vyhledávání, zákazník vás nemůže minout. Tím, že budete ve vyhledávačích vidět, podporujete také povědomí o své značce – brand.
  • Automatická aktualizace – změny cen, přidání nových produktů, smazání těch starších, vše se ve vašich inzerátech projeví ihned.

Tip: Věděli jste, že produktové reklamy přináší až 30% obratu vašich PPC kampaní?

google-shopping-results.png

Obrázek 2 - další možnost umístění produktové reklamy

Co k tomu potřebujete?

  • účet Merchant Center (Google Nákupy)
  • datový feed pro Merchant Center v poslední verzí – Google rád mění specifikace feedu a přináší nové povinné pole, prověřte proto verzi vašeho feedu
  • účet v Google Adwords
  • nastavení propojení Merchant Center a Google Adwords, nastavení kampaní a doplnění

Jak je to na Seznamu?

U Seznamu je inzerce na produkty složitější. Nenabízí možnost automatické aktualizace zboží, jejich názvu i cen, natož grafické odlišení inzerátů, jak tomu je u Adwords. Inzerce na produkty vypadá stejně jako běžné textové inzeráty, s vyjímkou toho, že nadpis inzerátu obsahuje název daného produktu. Inzeráty jsou tedy cílenější a efektivnější. Pro inzerci vašich produktů je třeba kampaň připravit pomocí Excelu či Google Adwords editoru. Více informací získáte na http://sklik.cz.sblog.cz/2013/02/21/108

googleprodukty-ukazka-merchant.jpg

Obrázek 3 - Produktové reklamy vám zařídí i lepší pozice ve zbožovém vyhledávači od Google

Nemáte Google Mechant feed?

Napište nám a my vám rádi připravíme aktuální feed pro Google nákupy a provedeme potřebná nastavení pro zprovoznění zobrazování v tomto zbožovém vyhledávači i v Google produktových reklamách.

 

comments powered by Disqus

Nemáte čas brouzdat internetem?