Propojení EasyShopu se SuperFakturou

2. 10. 2015
Technologie se stále vyvíjí a my se snažíme s nimi držet krok. Zajímavou novinkou, poskytující služby pro provozovatele internetových obchodů, je na českém a slovenském trhu SuperFaktura . Pokud patříte mezi malé nebo střední podnikatele, kteří chtějí mít v provozování internetového obchodu pořádek, dobré vztahy se zákazníky a navíc neinvestovat do fungujícího řešení desetitisíce, je SuperFaktura řešením pro vás. Pro naše zákazníky jsme do EasyShopu připravili komunikační můstek se SuperFakturou. Pomocí tohoto můstku se do SuperFaktury odesílají objednávky, přesněji řečeno karta zákazníka, karta objednávky a všechny položky, které byly zakoupeny. Na straně Superfaktury je poté možné tato data dále zpracovávat a využívat skrze další funkce, které vám představíme později.

Fakturace - Nastavení faktur

Samozřejmostí je, že SuperFaktura vás vybídne k vyplnění údajů, které vyžaduje legislativa, což je největší výhoda. V porovnání s jiným řešením zde máte jistotu, že vaše faktura bude vždy taková, jakou určují předpisy. Navíc lze fakturu upravit i tak, aby hezky vypadala. Kromě standardních kontaktních a fakturačních údajů lze do faktury vložit informace o bankovních účtech, logo společnosti a automatický podpis.

                                                  Fakturace Superfaktura.cz


Automatická fakturace

Z objednávek, které do SuperFaktury odeslal EasyShop, jsou vytvořeny faktury a to ve standardizovaném formátu PDF a nebo třeba jako obrázek. Teď je potřeba fakturu doručit zákazníkovi. SuperFaktura umožňuje fakturu zákazníkovi poslat manuálně přes své rozhraní a nebo poštou . Důvodem využití komunikačního můstku je však ulehčení práce. Na straně EasyShopu jsou proto dvě možnosti, zobrazit fakturu na základě požadavku a nebo automatickým odesláním . V EasyShopu v seznamu uskutečněných objednávek tak může být odkaz na stažení faktury, v tu chvíli si e-shop fakturu stáhne a nabídne zákazníkovi.

V druhém případě může společně s požadavkem na založení objednávky v SuperFaktuře je možné poslat příznak určující, že SuperFakturua automaticky fakturu odešle zákazníkovi na jeho e-mail.

                                                  Fakturace Superfaktura.cz


Propojení s platební bránou

U každé faktury je možné evidovat zda byla zaplacena. SuperFaktura pak z těchto dat vytváří graf, ale hlavně hlídá splatnost. Je proto žádoucí mít u faktury správně nastaven příznak o zaplacení objednávky . Snadným nástrojem je propojení SuperFaktury s vaší bankou. Dle variabilního symbolu pak dochází k párování objednávek a plateb. Pokud však využíváte platební bránu nastává situace jiná. Po úspěšném provedení platby odesílá EasyShop do SuperFaktury informaci, že byla objednávka zaplacena.


Export pro kurýry

Faktura byla vystavena, odeslána a zaplacena. Opět je míč na vaší straně a vy odesíláte zboží zákazníkovi. V dnešní době je nepostradatelnou možností doručení zásilky pomocí kurýrních služeb. I zde vám je k ruce SuperFaktura, která opět z dat objednávky generuje data pro tisk štítků - aktuálně se jedná o společnosti GEIS, pošta, GLS, TNT, DPD, UPS. Standardizované řešení podchycuje aktualizace a samozřejmě výhodnou je, že nové doručovací metody přibývají.


Skladové zásoby

Další plus, které získává SuperFaktura je za funkci skladového hospodářství. Jedná se sice o jednoduchou, ale zato přehlednou funkci. V rozhraní SuperFaktury můžete spravovat skladové zásoby a pomocí nich například aktualizovat skladovou zásobu nebo cenu položek v EasyShopu.


Co je ke zprovoznění potřeba?

  • Kontaktujte svého obchodního zástupce s žádostí o napojení EasyShopu na SuperFakturu.
  • Připravte si představu o tom v jakém rozsahu chcete SuperFakturu využívat.
  • Založte si u SuperFaktury účet s možností využití API.
  • V účtu své SuperFaktury poté z záložce API naleznete API klíč, který v administraci svého EasyShopu zadáte - od té chvíle bude komunikační můstek funkční.