Jaké funkce by měl mít mailingový systém?

27. 10. 2014
5 min

Na trhu se setkáte s množstvím nástrojů pro rozesílání hromadných emailů. Všechny pracují na stejném principu – snaží se být zbraní v rukou majitele eshopu nebo marketéra, který skrze něj rozesílá newslettery do mailových schránek uživatelů, jež s jejich doručováním souhlasili. Ne každý program na hromadné rozesílání newsletterů však poskytuje všechny potřebné funkce – řada z nich je předpokladem pro váš úspěch. Které to jsou?

Jaký newsletter program dokáže vytvořit?

Pravděpodobně nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím úspěšnost rozesílky je samotný vizuál newsletteru. Odborníci se totiž shodují, že první 2 sekundy od otevření u většiny z nás rozhodují, zdali nakonec zboží nakoupíme či službu poptáme. A právě to je důvod, proč design a přehlednost hrají klíčovou roli.  Navíc jde o nedílnou součást podvědomé tvorby našeho „halo efektu“. Sem spadá i tvorba obrázku o důvěryhodnosti k rozesílateli – vaší značce. Máte-li dobrý design a obsah, je šance, že uživatel zbystří a vaše nabídka mu nebude lhostejná.

Každý efektivní mailing systém pro tvorbu a úpravu newsletteru by například měl:

 
  • Obsahovat HTML editor – administrační rozhraní podobné Wordu, ve kterém snadno nastylujete text dle potřeb
 
  • Nabízet přehledné rozhraní, ze kterého budete vždy přesně vědět, jakou část newsletteru upravujete
  • Umožňovat vkládat obrázky včetně alternativního popisku
  • Dávat vám na výběr přesný termín finálního odeslání
  • Vytvořený email dát k nahlédnutí v jeho plné podobě
  • Detekovat duplicity v seznamech příjemců newsletteru, aby se mail neposílal dvakrát
  • Automaticky odhlásit příjemce ve chvíli, kdy tak učiní skrze odhlašovací odkaz v newsletteru
  • Před odesláním zkontrolovat přítomnost všech důležitých prvků jako je odkaz na zobrazení plné verze, odhlašovací odkaz, mailovou adresu příjemce, titulek a další

Inteligentní rozesílání newsletterů

Jaké možnosti rozesílání vám nabízí

Pokročilejší mailing systém vám nabídne mnohem víc, než jen pouhé rozesílání hromadných emailů, které tvoří ten nejzákladnější možný scénář kampaní. Funkcionalitou navíc jsou tzv. newslettery rozesílané dle pokročilé segmentace nebo autoemaily.

Hromadné newslettery

Jedná se o nejjednodušší formu direct mailingu vůbec. Jde o rozesílání emailů s komerční nabídkou či jiným sdělením na emailové adresy uživatelů, kteří u vás zakoupili či nechali kontakt a zároveň souhlasili se zasíláním newsletterů.

Newslettery na základě segmentace

Pokročilejší varianta email marketingu dovoluje cílit na specifické skupiny příjemců, kdy například v prvním newsletteru pošlete nabídku 3 různých kategorií (tenisky, pohorky a sandály). V druhém newsletteru pak již pošlete ne jeden, ale rovnou tři různé newslettery, přičemž jejich obsah bude odpovídat kliknutí z předchozího emailu – tomu, kdo kliknul na sandály, pošlete newsletter pouze se sandály.

Autoemaily – automatické rozesílání dle vytvořených pravidel

Již velmi pokročilé cílení vašich emailových kampaní, které umožňuje nastavit automatické odeslání emailu po zvolené interakci (aktivitě) uživatelů. Díky této funkcionalitě můžete například připomenout návštěvníkům, že zapomněli zboží v košíku a nedokončili nákup. Můžete jim také například speciálně poděkovat za dokončenou objednávku s odstupem týdne nebo je poprosit o zpětnou vazbu k podobě eshopu.

Statistiky jako alfa a omega direct mailingu

Mailingový systém, který vám neumí poskytnout potřebné informace o doručení, zobrazení, kliknutí atp. je k ničemu. Bez statistik nemáte šanci pracovat s podobou a obsahem newsletterů. Jakékoliv vylepšování je jednoduše pasé. Chtějte proto statistiky, které vám poskytnou potřebné informace a nabídnou vhled do funkčnosti každého odeslaného newsletteru. Má-li váš newsletter systém přístupné tyto statistiky, v kombinaci s analytickým nástrojem Google Analytics můžete analyzovat téměř vše, na co si vzpomenete.

Možná podoba základních statistik