Jak zvýšit důvěryhodnost e-shopu?

28. 8. 2013
6 min

Cokoliv dnes na internetu hledáte, najdete v řadě eshopů za srovnatelnou cenu. Prodává ten nejdůvěryhodnější z nich, a to chcete být za všech podmínek právě Vy. Budování obchodní značky, tak zvaného brandu, je velice nákladná záležitost, ale při dodržení jednoduchých zásad se i zadarmo můžete odlišit od velké části konkurence. V dnešním článku si povíme, jak zvýšit důvěryhodnost e-shopu ve vlastní režii.
 

Kontaktní informace musí být vždy vidět

Kontaktní informace by měly být všude, kde je může zákazník potřebovat. Buď je tedy necháme zobrazit na všech stránkách, nebo na stránku s kontakty zobrazujeme viditelný a výrazný odkaz. U kontaktů byste neměli zapomenout uvést:

  • přesnou adresu provozovatele včetně IČ a DIČ
  • telefonní číslo a uvedení provozní doby, kdy mohou zákazníci volat
  • email nejlépe s názvem domény tedy – jmeno@obchod.cz , vyhněte se používání free mail schránek typu @seznam.cz nepůsobí to důvěryhodně
  • provozujete-li kamenné prodejny, kde si zákazníci mohou vyzvedávat zboží, nezapomeňte uvést otevírací dobu, Google mapu, či tipy jak se na snadno dostat na prodejnu autem, MHD, možnost parkování, metody placení na pobočce
  • od garážových prodejců se odlište přidáním fotografií prodejny či skladu
  • při komunikaci se zákazníky vystupujte přátelsky a slušně, snažte se vždy zákazníkovi vyjít vstříc, několikanásobně se vám to vrátí

Pochlubte se stránkou "O nás"

Důvěryhodnost může posílit sepsáním historie vaší společnosti. Podnikáte-li několik let, bude to pro zákazníky záruka, že jste solidní partner. Dále v stránce u nás můžete uvést:

  • jména zaměstnanců a kontakty na ně – například Petr Novák novak@obchod.cz apod.
  • k zaměstnancům doplňte jejich fotografie – zákazník si lépe představí, s kým komunikuje. Nedoporučujeme používat fotografie z fotobank, které by způsobily pravý opak – odrazení zákazníka.
  • získané ocenění od dodavatelů a obchodních partnerů
  • odkazy na články, které vyšly o vaší společnosti

A zase ty kontakty

Při procházení e-shopu se může zákazníkovi stát, že si nebude s něčím vědět rady, proto doporučujeme:

  • v detailu produktu uvést kontaktní formulář
  • v nákupním procesu uvést telefonní číslo, pro ty, kteří si neporadí s objednávkou
  • máte-li zelenou linku, využívejte ji, může významně zvýšit počet realizovaných objednávek

Poskytněte něco navíc

Prodáváte-li konkurenční zboží, je třeba se odlišit od konkurence a zákazníkům nabídnout něco navíc jako například:

  • rozšíření popisků zboží o unikátní informace , které neposkytuje dodavatel zboží - perfektní pro zákazníky i pro vyhledávače (SEO).
  • více fotografií či videa ulehčují rozhodování
  • uživatelské recenze, názory a zkušenosti importované například z Heureky

I design prodává

Řada podvodných internetových obchodů využívá open source či levné e-shop systémy s jednotnými šablonami. Investicí do vlastního designu docílíte toho, že se zákazníci budou ve vašem e-shopu dobře cítit a bude se jim snáze nakupovat. Originální design jim napoví, že to s provozováním e-shopu myslíte vážně.  

 

Ukazujte vždy konečné ceny

Některé e-shopy se snaží nalákat zákazníky na to, že podvádějí s cenou. To se dlouhodobě nevyplácí, doporučujeme:

  • uvádět vždy kompletní cenu se všemi poplatky a DPH
  • cenu dopravy uvádějte ve standardní vyšší, někteří obchodníci si vysokou cenou dopravného kompenzují nízké marže
  • dejte zákazníkovi jasně vědět, kolik zaplatí za dopravu a kdy zboží obdrží

O nežádoucích fíglech, které vydělají peníze, ale rozzuří zákazníka, jsme psali už ve článku o nejčastějších chybách na e-shopech

 

Využívejte certifikáty

Ke zvýšení důvěryhodnosti zcela jistě přispějí i certifikáty vydávané různými nezávislými organizacemi. V Česku mezi nejvýznamnější patří:

  • Heureka Ověřeno zákazníky – e-shopy hodnotí sami zákazníci internetového obchodu
  • APEK Certifikovaný obchod - certifikaci zajišťuje Asociace pro elektronickou komerci

 

Aktuálnost pomáhá

Pokud na e-shopu máte modul s novinkami, pravidelně je doplňujte o nové. Pro zákazníky nepůsobí dobře, když je poslední novinka dva roky stará. Zastaralé texty typu "A máme tu jaro", prezentace kolekcí zboží z loňska a staré aktuality působí u návštěvníků pochybnost, jestli e-shop ještě funguje a nabídka zboží odpovídá skutečnosti.

 

Další zajímavé tipy

Mimo výše uvedené vám doporučujeme:

  • nákup bez registrace – někteří uživatelé se neradi registrují, dejte možnost nakoupit i jim
  • při objednávce žádejte co nejméně údajů – zvýší se šance, že zákazník správně vyplní a dokončí nákupní proces
  • pochlubte se konkurenčními výhodami – máte zboží skladem, dopravu zdarma, speciální příslušenství? Pochlubte se s tím v postranním sloupci či na hlavní stránce.
  • nabídněte zákazníkům více možností plateb – platba předem, dobírkou, kreditními kartami či pomocí platebních bran zkomfortní nákup
  • obchodní podmínky jednoduše a stručně – stanovte jasná pravidla pro reklamaci zboží, způsoby dodání, platby a další zákonné požadavky
  • sociální sítě – důvěryhodnost můžete posílit pomocí sociálních sítí. Pokud máte dostatek fanoušků, můžete se pochlubit například Facebook či Google Plus boxem, který ukazuje aktuální počet fanoušků vaší stránky.
  • přehlednost a použitelnost – průchodnost webem a snadná orientace zvyšují nejen důvěryhodnost webu (uživatelé vědí, že se e-shopu někdo věnuje), ale i samotný konverzní poměr


Chcete poradit se zvyšováním důvěryhodnosti vašeho e-shopu? Svěřte se do rukou našich odborníků pište na seo@itstudio.cz nebo volejte 541 243 658 .