Jak efektivně naložit s vyřazenými produkty e-shopu?

12. 4. 2015
4 min

Každý majitel e-shopu musí sem tam obměnit sortiment zboží. Doprodané výrobky nahradí novou modelovou řadou nebo je zcela odepíše. Většina internetových obchodů vyřazené produkty neřeší a automaticky je maže. My vám poradíme, jak toho můžete využít a navíc získáte náskok před konkurencí!

Nehažte flintu do žita

Nejprve si uvědomte, že smazáním vyřazených produktů nic nevyřešíte. Přijdete o potencionální návštěvníky, kteří ve vyhledávačích daný produkt stále hledají, o cenné zpětné odkazy, které jste získali na danou stránku a samozřejmě i o obsah, který jste vy (popisky, obrázky, videa atd.) a vaši zákazníci (komentáře, recenze) připravovali. Vliv zachování vyřazených produktů má tak ve výsledku blahodárné účinky na SEO (více tipů k optimalizacím pro vyhledávače naleznete zde).

Postupujte chytře!

Pro jednoho našeho klienta, prodávajícího vlasovou kosmetiku, jsme našli řešení. Pokud si pracovník v administraci e-shopu zvolí, že je produkt vyprodaný, zboží se uvede do speciálního režimu. Dále odstraňte tlačítko s nákupním košíkem a přidejte informační text, že se produkt již nevyrábí. Nezapomeňte uvést doporučení, ať zákazník navštíví danou kategorii, ve které se nachází podobné produkty. Zároveň dochází k odstranění vyřazeného produktu z XML feedů zbožových vyhledávačů (Zboží.cz, Heureka, Google Merchant atd.), reklamních systémů (Perfect Audience, Adform, Adwords atd.) a sitemapy e-shopu.

Pozn. Produkt nebude dále nikde propagován a zároveň zůstane stále dostupný pro zákazníky z vyhledávačů či odkazujících stránek.

Výsledek si prohlédněte v přiloženém printscreeenu:

vyprodané produkty

Tip: Nabídněte zákazníkům maximální komfort a uvádějte u vyřazeného produktu doporučení na zcela konkrétní produkty, které vyprodaný produkt nahradily. Je to sice časově náročnější, ale vaši zákazníci budou jásat.

Líbí se vám tato úprava? Kontaktujte svého marketingového specialistu či obchodního zástupce, který navrhne vhodné řešení.