Koronavirus a cestovní kancelář Kudrna

20. 5. 2020
Martin Kuchovský
Vedoucí marketingu, SEO specialista
7 min
Koronavirus a cestovní kanceláře

Cestovní ruch patří mezi odvětví, které koronavirová krize zasáhla nejvíce. Březnové zavření hranic cestování ze dne na den prakticky „vypnulo“. Jak se se situací vyrovnaly cestovní kanceláře, které tak prožily dlouhé týdny s mizivou poptávkou? Jakou strategii zvolili pro boj s opatřeními vlády? Tyto a další palčivé otázky jsme pokládali Miroslavu Turákovi, marketingovému řediteli CK Kudrna, se kterou již druhým rokem spolupracujeme na optimalizaci pro vyhledávače. 

Rozhovor si v plném znění můžete přečíst ve článku zde. Na řádcích níže jsme pro vás vybrali ty nejzajímavější postřehy o vlivu koronaviru na cestovní ruch:

Vyhlášení nouzového stavu 12.3.2020. Panika?

Během prvních pár dní jsme spíše sledovali vývoj a reakce lidí. Připravili jsme pár opatření, abychom dali klientům prostor se rozhodnout, jak naložit se svou dovolenou. Jiný zvrat přišel po prohlášení pana Prymuly o zavření hranic na 2 roky. Teprve tehdy přišlo to pomyslné vypnutí. A my začali vytvářet krizový plán.

První reálný plán, jak se s omezením ze strany státu vypořádat

Udělali jsme několik úsporných opatření. A připravili jsme několik náhradních možnosti pro klienty zejména zájezdů, které se měly realizovat v průběhu dubna. A začali jsem si hrát s myšlenkou připravit několik nových zájezdů do ČR. Už k tomu 12.3 jsme prodloužili rezervaci zájezdů na 35 dní a a zafixovali jsme hodnoty stornopoplatků. Hlavně jsme chtěli trochu rozvolnit množství storen. V zahraničí jsme se inspirovali voucherem na rušené zájezdy s určitým bonusem (7 % ceny zájezdu navíc). Abychom poděkovali klientům, kteří se rozhodli, že nás podpoří a odloží svou dovolenou o pár měsíců. Nebo na příští sezónu.

Aktuální strategie Kudrny pro “nový” trh cestovního ruchu

O strategii se asi příliš bavit nedá. Situace se mění ze dne na den, takže je to spíš reakce na aktuální dění. Nicméně připravili jsme spoustu zajímavých zájezdů po naší vlasti v našem stylu. A jsme připraveni flexibilně reagovat na jakékoliv otevření hranic zemí, kde běžně jezdíme.

Budou se lidi bát cestovat?

Velký význam bude mít vakcína, na které pracuje spousta odborníků z celého světa. Musíte si uvědomit na kolik jiných nemocí se dá dnes očkovat před tím, než někam vyrazíte. Pokud bude vakcína, bude to jen další z řady očkování a za dva roky si na tohle všechno nikdo nevzpomene.

Komunikace státu směrem k firmám

V podstatě nevíme, co bude zítra, co se zase změní. Každý den je to úplně jinak a my nejsme schopni na ty změny reagovat. Mně osobně chybí jednotná komunikace, nějaký plán opatření s ohledem na vývoj epidemie. Přijde mi, že se velice rychle celá rétorika přenesla do pozice politického marketingu místo konkrétních řešení.

Jaký změnila koronavirová krize fungování firmy?

V podstatě jsme využili toho, že se už delší dobu připravujeme na možnost plnohodnotné práce odkudkoliv. Teď jsme si to vyzkoušeli, že to může fungovat.


Ne každá firma to má v časech globální pandemie takto těžké. Před pár týdny jsme o vlivu covid-19 na podnikání vyzpovídali i Václava Švece, zástupce e-shopu se zdravotnickými potřebami 2P SERVIS, který si na nedostatek poptávky rozhodně nemůže stěžovat. Přečtěte si rozhovor s Václavem zde

Chcete taky sdílet své zkušenosti, jak ve vašem podnikání a životě zasáhla krize? Napište nám, rádi je uveřejníme.

Nemáte čas brouzdat internetem?