Trendy v e-mailové komunikaci pro rok 2015

20. 1. 2015
5 min

Emailový marketing rok od roku nabývá na popularitě. Z pozice odborníků je vnímán jakožto silný propagační kanál, kterým můžete přesně zacílit na požadované publikum. Pokud se ho naučíte ovládat, stačí už jen zaměřit cíl, zmáčknout spoušť a trefa do černého na sebe nenechá dlouho čekat. Než ale pomyslnou spoušť zmáčknete a vyšlete newsletter do světa, přečtěte si několik rad, které výrazně ovlivní úspěšnost emailingu v roce 2015.

změny v emailové komunikaci roku 2015


Obrázky jsou více než text 

Je prokázáno, že většina odběratelů newsletterů (mass mailingu) lépe reaguje na obsah, kterému vládnou obrázky nad textem. Výsledky plynou z průzkumu marketingové platformy HubSpot, která zaměřila pozornost na studii emailových reportů v letech 2011 – 2014. Téměř 2/3 respondentů potvrdilo, že preferují spíše obrázkové emaily vůči textovým emailům. Samozřejmě se najdou výjimky. V určitých případech je newsletter podmíněný textem nezbytný (pozvánka na event, upozornění na akci, apod.). Závisí vždy na záměru a obsahu emailu. V těchto souvislostech si musíte svá pro a proti v užití obrázků, textu či jejich vzájemné kombinace vymezit. V neposlední řadě nezapomínejte, že není obrázek jako obrázek.

email marketing

První dojem z newsletteru je alfa omega

Předtím než email odešlete, nezapomeňte jej patřičně zkontrolovat, protože co se vám může na první pohled zdát jako pastva pro oči, jiné může k nepříčetnosti vytočit. Zkrátka každá emailová schránka funguje na odlišném principu. V outlooku se vám při zobrazení emailu rozhodí obrázkový obsah, v gmailu zase text, byť na seznamu se vše jeví v pořádku. Vytvořte si účty u nejčastějši využívaných poštovních schránek a email si před "ostrým" odesláním vašim odběratelům pošlete a zkontrolujte. Jak jste zajisté správně pochopili, rok 2015 bude převážně o prvním dojmu z příchozího newsletteru a jeho vizualizaci.


Odeslání newsletteru si dobře načasujte

 

Správné načasování je dalším z důležitých faktorů, které ovlivňují úspěšnost newsletteru. Rozešlete-li email v ranních hodinách, přičemž recipient otevře svou emailovou schránku až pozdě večer, hrozí riziko, že se váš pracně vytvořený newsletter v záplavě konkurenčních nabídek, akcí a slev ztratí. Neexistuje pravidlo, které by vymezovalo, jaký čas je na rozesílání emailů nejvhodnější. Příprava a A/B testování je jedinou zárukou úspěchu. Zkuste po nějakou dobu rozesílat emaily dvěma skupinám respondentů ve dvou různých časech. Z výsledků poté snadno zjistíte, které načasování bylo efektivnější.

 

AB testování emailing

 

Emailové formáty

 

V roce 2013 bylo zjištěno, že více jak 21% emailů uživatelé otevírají pomocí mobilních zařízení. O rok později se číslo vyšplhalo až nad hranici 50%. A jsme si jisti, že procenta budou narůstat. V souvislosti s dobovým trendem nezapomínejte přízpůsobit design i formátování emailů tak, aby vaše pracně naplánované marketingové strategie nepřišly vniveč. Rok 2015 je zajisté rokem responzivního designu.

responzivní design