Sledujte svou konkurenci (ta už to totiž dělá)

1. 11. 2016
5 min

Znáte to, otevřete si Google Analytics, abyste zjistili, odkud lidi přišli na váš web a kolik jich přesně bylo, co nakoupili, který produkt nejvíce prodáváte a jak se vám vyplácí jednotlivé reklamní kampaně.

Vyhodnocení dat je nedílnou součástí vašeho online podnikání a je esenciální pro úspěch vašeho e-shopu. Z Google Analytics ale nevyčtete tyto 2 zásadní věci:

  1. O čem aktuálně lidé přemýšlí, že nakoupí.
  2. Co dělá vaše konkurence.

Vaši konkurenti už ví, jak na tom váš e-shop je a jaké kroky podnikáte

Sami se přesvědčte, co o vašem e-shopu už TrendLucid, aplikace české firmy, ví. Díky němu totiž sledujete aktuální trendy o trhu a konkurenci, které v Google analytics nenajdete.

1. Co lidé chtějí nakupovat

TrendLucid získává data o tom, co lidé vyhledávají na cenovém srovnávači Heuréka. Díky tomu víte přesný počet unikátních uživatelů, kteří hledají konkrétní produkty a to předtím, než nakoupí.

Trend jednoduše zjistíte z dashboard online verze aplikace, nebo z detailního reportu, který si stáhnete do Excelu. Můžete tak hned rozeslat newsletter s danými produkty nebo kategorií, upravit ceny oproti konkurenci, případně naskladnit položky, na které je zvýšená poptávka.

2. Jakou návštěvnost mají vaši konkurenti

Návštěvnost je důležitá metrika, ale už neřekne, kolik objednávek e-shop má. Proto TrendLucid také sleduje, kolik recenzí jednotlivým konkurentům na Heuréce přibylo.

3. Jaké jsou TOP produkty v dané kategorii napříč konkurenčními e-shopy

V aplikaci najdete TOP 200 produktů, o které lidé jeví zájem. V tabulce najdete, kolik z těchto produktů celkem nabízíte a stejně tak, kolik jich nabízí konkureční e-shopy v jednotlivých kategoriích. 

Výše uvedené produkty z 200 TOP výrobků v rostoucích kategoriích ve své nabídce nemáte. Co s tím uděláte?

Jak si vedete cenově? V reportu najdete průměrný rozdíl cen, takže budete vědět, že z 200 TOP produktů nabízíte 87 produktů a váš největší konkurent je prodává o 13 % levněji.

V reportu také naleznete údaje o produktech nejen podle kategorií, ale i výrobců a dodavatelů. Můžete tak zjistit, který konkurent má od nich lepší podmínky a vy tak můžete mít páku pro vyjednávání.

4. TrendLucid vám řekne, na kterých produktech zbytečně proděláváte

Příliš nízké ceny oproti vašim konkurentům znamenají, že můžete ceny navýšit a vydělávat na konkrétních položkách víc.

Nízká cena může mít i další důvody. TrendLucid vám pomůže najít chyby při naceňování, případně upozorní na špatnou napárovanost produktu. Výše uvedený rozdíl v ceně 85 % oproti vašemu konkurentovi tak vznikl pravděpodobně díky jednomu z těchto důvodů. Všechny chyby vidíte zvýrazněné v reportu a můžete rychle učinit nápravu.

TrendLucid umí také opačnou funkci – najít všechny předražené produkty. Úpravou ceny úměrně ke konkurentům tak zvýšíte jejich prodej.

Všechny informace, které z reportu dostanete, vás posunou o krok vpřed oproti dalším e-shopům. Přehledná data z více než milionu zařízení v České republice mají velkou vypovídající hodnotu a oproti dostupným analytickým aplikacím vidíte i to, co dělají konkureční firmy.

Začněte TrendLucid používat už dnes. Easy-shop je certifikovaný partner aplikace a víme o všech novinkách a možnostech sledování konkurence jako první. 

Napište nám na info@itstudio.cz nebo zavolejte 800 213 218 a zjistěte více informací, jak ušetřit čas i peníze vašemu podnikání s aplikací TrendLucid.