Servírujte maily přesně k otevření

26. 10. 2017
Martina Zoubková
Marketingová specialistka
6 min

Znáte to, pečlivě připravíte newsletter, vymyslíte poutavý předmět a ladíte dobu odeslání, tak aby mail přišel vhod co nejvíce zákazníkům. A pak jej plni očekávání odešlete celé své klientské databázi, která čítá tisíce kontaktů. A čekáte, pomalu sledujete, jak přibývají otevření mailu, což může trvat klidně i několik dní. A pak zase přemýšlíte, jak v příští rozesílce upravit čas, aby maily otevřelo co nejvíce lidí.

Není to jednoduchý proces a přesto je čas odeslání newsletterů jeden z nejdůležitějších faktorů pro úspěšnost emailových kampaní. Pokud ale využíváte mailingový systém CentralNews, určitě vás potěšíme novinkou, která vám celou optimalizaci času odeslání významně usnadní.

Odešlete kdykoliv, doručíme včas

Nová funkce CentralNews totiž umožňuje odeslání e-mailu dle času, kdy ho odběratel s největší pravděpodobností otevře. Zacílíte tak na každého uživatele a zvýšíte míru otevření mailu.

U každého odběratele zaznamenáváme hodinu, kdy poprvé otevřel poslední newsletter od vás. Při každém novém e-mailu je statistika přepočítána dle posledních 8 úspěšných otevření a podle toho vybrána hodina, kdy zákazník maily nejčastěji otevírá. E-maily z kampaně se tedy odesílají až po dobu 24 hodin. Pokud pracujete s odloženým odesláním, ideální hodina se počítá až od tohoto času. U nových uživatelů, kteří ještě nemají kvalitní statistická data, se newsletter odešle okamžitě.

Optimalizace v jednom kroku

Odeslání newsletterů dle času otevření ušetření spoustu práce a přemýšlení a přitom vše nastavíte v jednom kroku při tvorbě newsletteru. V záložce „Nastavení“ po vytvoření mailu stačí zatrhnout checkbox „Odesílat dle času otevření“. A je to. Pokud je pole zatržené, newsletter není odběrateli odeslán hned, ale dle jeho osobní statistiky se odeslání posune na hodinu, kdy maily otevírá nejčastěji. 

 

Nemáte čas brouzdat internetem?