Prosincový Copycamp 2014

12. 12. 2014
5 min

Holky všude, kam se podíváš

Tradičně tak trošku feminní akce je jednou z mála konferencí pro copywritery, takže bylo na místě do matičky měst vyrazit, pochytit nové věci a potkat se s lidmi z oboru. Program začínal v 13:00 registracemi a pásmo přednášek odstartovalo úvodní řečí Toma Vyskočila z H1.CZ, který kolonizaci připodobnil k dnešním check-inům a dál pokračoval v poměrně zvláštním povídání, které se ještě během jeho přednášky stalo cílem rozpačité diskuze.

Následovala další řada řečníků, přičemž s ohledem na odprezentované, patří dík především Jakubovi Maříkovi z Boomerang publishing, Máši Dudziakové z Lovebrands.cz, Báře Pilné a Zuzce Kučerové ze Zoot a Maru Kortanové, která na Copycamp přijela s prezentací o Marketing festivalu.

Chce se ti spát, chce se ti spát…

Celé odpoledne se neslo v podobě tak trošku utahané atmosféry, kterou se nechali strhnout jak posluchači (počet otázek na speakery: 0), tak i mnozí přednášející. Nebylo se tak čemu divit, že když po ukončení druhého bloku přednášek měl začít workshop pro 20 lidí, bylo na něj přihlášeno jen pár lidí. O tom, že letošní Copycamp řadu lidí nenadchl, svědčí i účast na Afterparty, na kterou chtěl dojít i Marek Prokop, ale skrze Twitter mu bylo odpovězeno, že to nemá smysl, jelikož tam je všeho všudy 5 lidí. To jestli došel nevím, jelikož jsem i já opustil vskutku krásné divadlo Royal a přesunul se s dalšími jinam.

Co si odnést z podzimního CopyCampu

Relativně obecné přednášky spíše pro začínající copywritery dle mého názoru nepřinesly nic převratného ani nečekaného. Zato však poskytly dostatek inspirace, kterými se můžete při své práci řídit nebo je zkusit udělat „trošku jinak“.

Postřehy z CopyCampu

  • Má smysl vytvářet ucelený obsah pro Facebook, nikoliv střílet příspěvky od boku
  • Vymyslet koncept pro Facebook chvíli trvá a nejde jej udělat během hodiny
  • Občasná chyba v příspěvku nemusí být na škodu, když se hodí Máši do krámu :-)
  • Personalizované newslettery jsou vážně cool, zvláště když je píše Maru
  • Vyhrát soutěž Fénix content marketing prostě chceš
  • Je dobré dělat na stránkách blog (navíc když se umístíte ve Webtop100 budete teprve druzí, co budou mít blog – řečeno statistikami letošního ročníku)
  • Nástroj na tvorbu infografik Piktochart je fakt super hračka do rukou marketerů
  • Tajemno a sex na FB přitahuje
  • „Všichni se oblékáme, abychom mohli být svlékáni, takže nejlepší věci zažíváme bez oblečení“ – svatá pravda od ZOOT

 

Kuba