Produktové kampaně - k čemu jsou a proč je musíte mít?

30. 9. 2015
5 min

Jsme certifikovaný partner PPC BEE

Rozpohybujte svoje PPC kampaně směrem k zákazníkům a zacilte na ty nejkonverznější. Ukážeme Vám jak na to.

K čemu jsou produktové inzeráty?

Představte si situaci, kdy hledáte konkrétní produkt na internetu. Zadáte svůj dotaz a kliknete na tlačítko „Hledat“. Zobrazí se vám stránka s výsledky vyhledávání a placená inzerce. Vy brousíte mezi těmi pár inzeráty a na jeden klikáte. Bohužel, se místo očekávaného prokliku na detail produktu dostanete na domovskou stránku nějakého webu – otrava!

Produktové kampaně tu jsou od toho, aby tuto nepříjemnost odbouraly a zároveň za nízkou cenu za proklik (konkrétní názvy produktů nejsou tak drahé jako obecné fráze) oslovily nejkonverznější část publika – tedy ty uživatele, kteří přesně vědí, jaký výrobek chtějí a ten také hledají.

Problém však nastává v případě, kdy jde o tisíce produktů – manuální tvorba by se v takovém případě nikdy nevyplatila. Existuje však hned několik nástrojů, které tuto překážku odbourávají a umožňují efektivní tvorbu a správu produktových kampaní, takřka bez omezení.

ukázka produktových kampaní

Ukázka produktových kampaní pro mobilní telefon

Ukázka produktových kampaní pro stany

Ukázka produktových kampaní pro stany

Proč chcete produktové kampaně?

  • Efektivně oslovují konverzní publikum
  • Mají nižší cenu za proklik než obecné kampaně
  • Umožňují rychlou správu inzerce na tisíce produktů
  • Zvyšují počet konverzí
  • Zvyšují proklikovost (CTR)

Co budeme potřebovat?

Stejně jako při vaření i při míchání marketingovým mixem je nutné mít nejprve připraveny ty správné ingredience . Pro potřeby produktových kampaní budete potřebovat surovin hned několik.

Ingredience pro produktové kampaně

  • Založený účet v nástrojích AdWords a Sklik
  • Feed s vašimi produkty (stačí ten pro Heureku)
  • Marketingového specialistu
  • Vašeho produktového manažera, či přímo vás
  • Nástroj třetí strany (např. PPCBee či AdBoost )

Jak to funguje?

  1. Nejprve vezmeme váš produktový feed např. pro heuréku a prohlédneme si jej. Zjistíme, v jakém stavu máte data a rozhodneme, zdali nám bude stačit, nebo využijeme jiný feed, který bychom pro vás nechali zpracovat a který by více odpovídal potřebám nástrojů pro tvorbu produktových kampaní.

  2. Následně nahrajeme produktový feed do nástroje na tvorbu produktových kampaní a začneme upravovat data na vstupu. Snažíme se pomocí úprav docílit optimální podoby informací, ze kterých v další fázi tvoříme kampaně.

  3. Vytvoříme kampaně a inzeráty na vámi vybrané produkty a kampaně spustíme.

  4. Budeme sledovat jejich výkon a budeme je upravovat dle aktuální situace.

  5. Vy sledujte zlepšující se výsledky a my máme dobrý pocit z dobře odvedené práce.
Jak fungují produktové kampaně
Zdroj: PPCBee

A co náklady?

Kromě svého PPC specialisty si musíte zaplatit i měsíční správu nástroje třetí strany, který slouží k tvorbě produktových kampaní. Spolupracujte s námi a my vám zajistíme lepší ceny za pronájem, než jsou běžné katalogové náklady. Proto nás neváhejte kontaktovat – ušetříte.