PPC reklama Vám okamžitě přivede návštěvníky

20. 7. 2012
5 min

PPC reklama patří mezi efektivní nástroje v oblasti online marketingu. Když se rozhodnete, že ji chcete využít, stačí si založit účet ve vybraném systému, nastavit reklamy a dobít kredit. Pokud se všechno podaří a reklamy nebudou odporovat pravidlům reklamních systémů, můžete očekávat, že se během několika minut začnete zobrazovat ve výsledcích vyhledávání anebo v reklamní síti. Můžete tak oslovit desítky tisíc uživatelů.


Systémy, kam se vyplatí investovat

Mezi efektivní systémy PPC reklamy, které zasahují na český trh a český internet jsou Sklik, Google AdWords a Facebook Ads. Patří mezi reklamní systémy, které jsou na tom z pohledu efektivnosti a návratnosti investic při správném nastavení a cílení nejlépe.

ppcsystemy.png
Nejvýznamnější PPC systémy

Platím až za proklik

Zkratka PPC je z anglického slovního spojení “pay per click” a znamená platba za proklik. Celá myšlenka PPC reklamy je založena na tom, že se platí až v okamžiku, kdy někdo klikne na Vaši reklamu. Zobrazování je zdarma. PPC systémy umožňují efektivně měřit efekt reklamy a její návratnost. Ze statistik je možné zjisti, jaká byla cena prokliku za určité slovo a kolikrát toto slovo vyvolalo zobrazení reklamy. Pokud je využito i pokročilých možností nastavení, je také možné zjistit, kolik bylo konverzí a z jakých reklam nebo slov přišli návštěvníci, kteří provedli objednávku nebo poptali Vaše služby.

Jak dlouho mi vydrží kredit?

Bojíte se, že se Vám celý kredit vyčerpá během jednoho dne? Bát se vůbec nemusíte, jelikož se v PPC systémech dá jednoduše nastavit denní rozpočet. Například si nastavíte, že za den chcete utratit maximálně 1.000 Kč a reklamní systém automaticky naplánuje zobrazování reklam tak, aby se tento limit dodržoval. Níže je uvedena ukázka možností nastavení denního rozpočtu kampaně v systému Sklik.

oznaceni.png
Nastavení cen

Kolik zaplatím za proklik?

Zcela jistě Vás zajímá informace, kolik zaplatíte za jeden proklik a kolik návštěvníků na Vaše stránky bude přivedeno. Odpověď na tuto otázku není vždy jednoznačně možné bez předchozí analýzy zjistit, jelikož na cenu prokliku má vliv mnoho faktorů. Když někdo vyhledá slovní spojení, na které chcete, aby se Vám reklama zobrazila (inzerujete na dané slovo), tak jdete do aukce o pozice ve výsledcích vyhledávání na toto slovní spojení. Na základě Vaší maximální (výchozí) nabídky za proklik, relevance a úspěšnosti Vašich reklam dojde pomocí speciálního algoritmu k seřazení placených výsledků vyhledávání a Vaše reklama se zobrazí na určité pozici. PPC systémy zobrazují informace o průměrné ceně prokliku a další informace – viz níže ukázka ze systému Sklik, což může být vodítkem pro odhad ceny za proklik. (Průměrná cena se v jednotlivých PPC systémech liší.)

hledanost.png
Hledanost

Nastavím reklamy já nebo agentura?

Pokud se rozhodnete investovat do PPC kampaní, potom stojíte před rozhodnutím, zda se budete vzdělávat a sledovat nové trendy v oblasti PPC systémů, anebo nastavení a správu PPC kampaní necháte na profesionálech, kteří se PPC kampaním věnují denně. Vhodné řešení je nechat technické nastavení PPC kampaní odborníkům a zapojit se do nastavení a správy PPC kampaní jen částečně, jelikož právě Vy znáte nejlépe sortiment a nabídku Vašich služeb. Můžete tak přispět k efektivnímu nastavení PPC kampaní, což povede k lepšímu efektu a návratnosti investice. Abyste poznali opravdové profesionály má společnost Google certifikační program. Získáním certifikátu je podmíněno složením zkoušek a je zárukou kvality.

Certifikace, kterou získala společnost IT STUDIO s.r.o.:

certifikace.png