Připravte se na nový feed pro Zboží.cz

10. 7. 2016
5 min

Už je to nějaký pátek, co spatřila světlo světa nová podoba XML feedu pro Zboží.cz. O něco méně pátků je známá i finální a definitivní verze feedu, se kterou zbožový srovnávač pracuje. Také se blíží datum, kdy Zboží.cz zcela přestane podporovat starý feed, e-shopy jsou tedy nuceny přejít na jeho novou podobu a do 1. 8. 2016 ji začít používat.

K čemu vlastně nový feed je, co umí navíc oproti staré verzi a jak nový soubor získat? Praktické shrnutí najdete v našem článku.

Proč je vůbec potřeba nový feed?

Pomocí XML feedu a jeho jednotlivých tagů odesílá e-shop informace o produktech do administrace Zboží.cz, kde dochází k napárování do produktových shluků a vytvoření produktové nabídky. Pokud se Zboží.cz pracujete, určitě víte, že párování produktů a jejich správné zařazení není vždy úplně snadné a občas to stojí více práce (a nervů), než si můžete dovolit. Právě proto se Zboží.cz rozhodlo zapracovat na feedu, který celou práci usnadní a hlavně zefektivní. V čem tedy nastává změna k lepšímu?

  • Přesné párování – každá položka má svůj identifikátor, který zajistí efektivní a hlavně trvalé napárování a přesné zařazení i v nejasných kategoriích.
  • Správné produktové varianty – tvorba variant a správné napárování produktů k ním je občas oříšek, s novým feedem by to však měla být hračka
  • Zpracování všech EAN kódů – starý feed umí pracovat je se 13místními EAN kódy, nový si poradí se všemi typy
  • Přesnější dostupnost – zkrátka přesnější informace o době dodání produktů

Co je nového?

Styčnými body (tagy), které mají zaručit právě efektivitu práce a párování jsou 3 tagy – ITEM_ID, CATEGORYTEXT a PRODUCTNAME, kterým byste měli věnovat pozornost.

  • ITEM_ID – unikátní identifikátor položky, díky kterému je možné produkt sledovat i při změně názvu či jeho URL.
  • PRODUCTNAME – obecné pojmenování produktu bez specifických údajů e-shopu. Obecně platí: Výrobce – (Produktová řada) – Produktové označení – Varianta.
  • CATEGORYTEXT – Zboží.cz konečně začíná přikládat význam kategoriím produktů, proto nezapomeňte do feedu zařadit celou cestu ke kategorii dle specifikace srovnávače.

Změny se dotýkají i některých méně důležitých tagů. Jejich význam však nepodceňujte, pokud je to u vašeho sortimentu možné, věnujte jim pozornost.

  • EXTRA_MESSAGE – bonus pro zákazníky může nově obsahovat i voucher na další nákup. Přidáte jej jednoduše vyplněním tagu parametrem voucher.
  • EROTIC – Zboží.cz už nějakou dobu umožňuje inzerci erotického zboží. Je však potřeba takové zboží označit tagem EROTIC.
  • ISBN – Mezinárodní identifikační číslo knihy využijí sice jen prodejci knih, vyplnění tagu jim ale náramně usnadní párování produktů.

Důkladný popis a vysvětlení všech povinných, doporučených i volitelných tagů najdete přímo ve specifikaci Zboží.cz.

Jak připravit nový feed?

Feed je často generován přímo z databáze e-shopu. Pro správné fungování i přepsání změn do podoby nového feedu doporučujeme poradit se s vašim programátorem. URL nového feedu pak stačí zadat do administrace Zboží.cz.

Klientům EasyShopu se o přípravu a ověření funkčnosti nového feedu postarají naši zkušení a vyškolení programátoři. S úpravou a přizpůsobením jednotlivých tagů vám poradí marketingoví specialisté. Drobné úpravy u konkrétních produktů však zvládnete jednoduše přímo v administraci vašeho e-shopu. Více informací o přípravě a práci s feedem v EasyShopu najdete v našem dřívějším článku.

Tak nezapomeňte se do 1. srpna pečlivě připravit. Pokud chcete využít pomoci našich odborníků na online marketing, budeme rádi, když se nám ozvete.