Nechte zákazníka vybrat, kam chce zboží z e-shopu doručit

17. 5. 2017
5 min

V dnešní době existuje mnoho dopravních společností, které dokáží mimo jiné zajistit expedici objednaného zboží na některou ze svých poboček. Tedy na konkrétní výdejní místo, které si zákazník vybere v procesu objednávky a kde si následně objednané zboží může pohodlně vyzvednout.

Zákazník rád vybírá, kam zboží dostane

Autorské právo: belchonock / 123RF Reklamní fotografie

Zákazník rád vybírá, kam zboží dostane. Umožněte mu to

Poboček je nepřeberné množství a jsou rozmístěné po celé ČR i mimo ni. Zákazník má tak možnost zvolit si právě tu pobočku, která mu nejvíce vyhovuje a ke které má snadný přístup. V praxi to pak vypadá tak, že je kupující v určitém kroku objednávky dotázán na výběr způsobu platby a dopravy. A právě zde si může zvolit jednu z dopravních společností a poté i jednu z nabízených poboček.

Dopravní společnosti často také u svých poboček udávají jejich přesnou polohu pomocí GPS souřadnic. Souřadnice využíváme tak, že se zákazníkovi po výběru pobočky zobrazí i poloha pobočky na mapě. Zákazník má ale také možnost využít opačný postup. Prochází dynamickou mapkou, kde jsou pobočky přehledně vyznačeny, a vybere si tak vhodné výdejní místo přímo zde. Velkou výhodou je, že kromě adresy pobočky dopravci poskytují i další informace, které kupujícího zajímají. Například otevírací doba pobočky, upřesnění její polohy, možnost parkování a podobně.

Jak vidíte, pro zákazníka se jedná o významný benefit, který byste jako provozovatelé e-shopu neměli opomenout.

Nastavení na straně e-shopu je jednoduché

V administraci platformy e-shopu EasyShop si klient zvolí, které ze způsobů doručení se mají zobrazovat ve veřejné části.  Zde si můžete vybírat i mezi několika dopravními společnostmi, které disponují vlastními pobočkami / výdejními místy. V současnosti e-shop podporuje tyto dopravce: Česká pošta, DPD, Geis Point, PPL, Uloženka a Zásilkovna (pokud si to jako provozovatele e-shopu budete přát, přidáme i další dopravce).

Každá z přepravních společností zpravidla poskytuje aktuální seznam vlastních poboček (výdejních míst), na který je e-shop napojen. Standardně dochází k aktualizaci seznamu 1x denně. To znamená, že i v případě, kdy zanikne nebo vznikne nějaká nová pobočka u některého z dopravců, zůstane seznam poboček v e-shopu stále aktuální. Klient si může zobrazit seznam poboček jednotlivých dopravců. U každé z nich si může zvolit, zda se má, nebo nemá daná pobočka zobrazovat ve veřejné části e-shopu.

Usnadněte si podání zásilek hromadným exportem

Určitě víte, že manuální podání zásilek bývá časově náročnější. Zvláště v případě, kdy denně provedete mnoho objednávek. Proto administrace e-shopu disponuje funkcí exportu objednávek. Tuto funkci využijete u všech dopravních společností, které hromadné podání podporují (import dat ze souboru). Výsledkem exportu je soubor (obvykle typu csv) obsahující data z dosud neexportovaných objednávek, který dokáže daná dopravní společnost zpracovat. Poté se klient přihlásí do svého účtu, například na zasilkovna.cz, kde naimportuje data z tohoto souboru. Soubor obsahuje pouze informace, které daná přepravní společnost vyžaduje.

V případě, kdy to dopravce umožňuje, napojíme e-shop přímo na jeho API. Veškerý přenos dat je pak plně automatizovaný a není tak třeba řešit exporty / importy.