Ještě neznáte Google Tag Manager?

28. 11. 2013
5 min

Pro všechny majitele webových stránek a e-shopů máme jednoduché řešení, jak si zjednodušit práci s přidáváním různých měřících kódu a skriptů do webových stránek.. Pomocí Google Tag Manageru již nebudete potřebovat programátory.

Stále naléhavějším se stává přesnější vyhodnocování jednotlivých zdrojů návštěvnosti, používají nových marketingových nástrojů (remarketingu, affiliate), uživatelské testování webu, heatmapy atd. K tomu je nutné do webových stránek (včetně e-shopů na míru jako EasyShop) přidávat stále nové a měřící kódy a skrtipty. Pokud nemáte plný přístup ke zdrojovému kódu webu, je u každého přidání nutné kontaktovat tvůrce webových stránek, kteří potřebují na implementaci nějaký čas. S Tag Managerem se implementace urychlí a zjednoduší.

 

Jak systém funguje?

V administraci služby, kterou naleznete na http://www.google.com/tagmanager/, si vytvoříte obecný měřicí kód (kontejner), který si necháte implementovat do vašich webových stránek. Pomocí administrace Google Tag Manager můžete do kontejneru vložit libovolné měřící kódy a nastavit jim pravidla, kdy se má daný kód zobrazit. Jednoduše si tak do stránky rekapitulující objednávku vložíte kód pro měření konverzí nebo si v určité sekci webu necháte zobrazovat kód pro A/B testování.

Google Tag manager podporuje JavaScript, neskriptové tagy, i vlastní HTML, pro nejpopulárnější služby (remarketing, Google Analytics) má připravené šablony, které ulehčují nastavení

 

Kde všude má Google Tag Manager uplatnění:

  • kódy měřící konverze u PPC systémů (AdWords, Sklik, Facebook či Etarget)

  • kódy měřící konverze u porovnávačů cen zboží (Heuréka, Zboží.cz)

  • webová analytika (Google Analytics)

  • tracking kódy pro affiliate programy (CJ, AffilBox, Post Affiliate Pro )

  • remarketingové kódy (AdWords Remarketing, Etarget Retargeting)

  • testování a použitelnosti (Crazy Egg, Clicktale, mYx)

  • vlastní HTML kody a obrázky (Toplist)

Proč nepoužít Google Tag Manager

Mnozí odborníci poukazují na soukromý dat svěřených Google. My tento problém nevidíme jako závažný, jelikož většina webů využívá Google Analytics, ve kterých je většina dat, které by Google mohl potřebovat.

Za významné riziko považujeme neodborné nastavení služby či možnosti zcizení přístupu do Tag Manageru a umístění nežádoucích kódu, které mohou poškodit webovou aplikaci.

 

Máte zájem o Google Tag Manager?

Kontaktujte nás na seo@itstudio.cz či na telefonu a my vám službu implementujeme a provedeme nastavení.