Jak zvýšit prodeje na Heureka.cz

18. 7. 2012
7 min

Heureka.cz patří spolu se Zboží.cz v České republice k největším a nejvyužívanějším porovnávačům cen zboží. Z toho důvodu zde najdete mnohem víc produktů i návštěvníků, než na menších porovnávačích. Vyplatí se tedy zaměřit se vedle fulltextových vyhledávačů také na Zboží a Heureku. Heureka působí nejen na českém, ale také na slovenském trhu a tak můžete oslovit i zahraniční zákazníky pomocí Heureka.sk

 

Jak Heureka funguje? Velmi podobně, jako Zboží.cz. Jednoduše zadáte název zboží, které chcete najít do vyhledávacího okna a vybíráte mezi výsledky. Problém je ovšem v tom, že spousta položek je pojmenována názvem, který se uvádí na e-shopu a ten často nemusí korespondovat se zadávaným dotazem. Nepodceňujte ani samotné nastavení profilu prodejny a uveďte zde všechny informace, jako je doprava a platba, otevírací doba a nezapomeňte nahrát také své logo.

Jak jsou obchody na Heurece řazeny?

Na prvním místě jsou na Heurece „Kvalitní obchody“ (viz níže), které se zobrazují v oranžovém boxu. Dále se zobrazují další eshopy řazeny podle kritérií:

  • recenze obchodu
  • dostupnost zboží
  • cena zboží
  • cena za proklik uživatele

Dále jsou potom obchody seřazeny standardně podle ceny zboží a za klik je účtována minimální cena sekce.

Jak se na Heurece zviditelnit?

1. Optimalizací položek a jejich zobrazení na Heurece

Pokud tedy chcete, aby byly na Heurece vaše položky, co nejlépe k nalezení, pojmenovávejte je podle toho, jak je budou uživatelé Heureky hledat.

Stejně jako u Zboží.cz i pro Heureku můžete nastavit nejrůznější parametry (včetně názvu položky) pouze v XML feedu a na eshopu mohou zůstat původní názvy. K tomu je však potřeba menší úprava vašeho XML feedu ze strany poskytovatele eshopu.

Nejdůležitější parametry na Heurece jsou:

  • ovlivní rychlé a správné zařazení produktu do příslušné kategorie, stejně jako EAN.
  • = oficiální kód zboží – tento kódu uvádí výrobce a podle něj se párují produkty na Heurece.
  • slouží k manuálnímu zařazení produktu, pokud se produkt nespáruje automaticky dle PRODUCTNAME či EAN
  • informace o dostupnosti zboží (čas dodání) – tato informace výrazně přispívá k vyšším konverzím
  • způsob a cena dopravy, který lze využít pro dodání konkrétního produktu
  • informace o výrobci

Všechny tyto parametry by měly být správně a pravdivě vyplněny. Pokud nemáte u svých produktů EAN kódy, je možné, že se položky nespárují s kategoriemi. Stále je naleznete v katalogu fulltextovým hledáním, ale lidé, co raději prochází jednotlivé kategorie, na ně nenarazí.

2. Dobít si kredit a nastavit si cenu prokliků u jednotlivých položek

PPC systém Heuréky funguje obdobně, jako AdWords, nebo Sklik. Cenu si můžete nastavit pro všechny položky, nebo jen pro pár stěžejních produktů, abyste podpořili jejich prodej a zviditelnili svůj eshop. S nastavením cen prokliků se pojí certifikát Ověřeno zákazníky, bez kterého nemůžete ovlivňovat ceny.

 3. využívat Heureka ověřeno zákazníky

Tato funkce umožňuje zákazníkům hodnotit eshop a podělit se o zkušenosti s nákupem. Zákazníci mohou psát recenze a dát tak vědět dalším potencionálním zákazníkům, zda je eshop spolehlivý a nabízí kvalitní služby. Tuto funkci je možné jednoduše implementovat do vašeho eshopu pomocí tajného klíče, viz: http://sluzby.heureka.cz/sluzby/certifikat-spokojenosti/

Jakmile se nasbírá na straně Heureky dostatečný počet kladných recenzí, získáte certifikát Ověřeno zákazníky. Tento certifikát pak můžete v různých formách zobrazovat na svém eshopu a dát tak svým zákazníkům vědět, že jste solidní a ověřený prodejce.

POZOR! – Pokud se rozhodnete tuto službu využívat, snažte se poskytovat opravdu kvalitní servis, včasné dodání a komunikaci se zákazníky. Případných špatných recenzí se těžko zbavuje – na Heurece se již budou zobrazovat neustále.

4. Zařadit se mezi kvalitní obchody

Obchody, které Heureka vyhodnotí jako nejkvalitnější, zobrazuje přednostně v oranžovém boxu.

heureka.bmp

Obr. 1: Kvalitní obchody jsou ve výsledcích zobrazovány jako první ve speciálním oranžovém boxu

Jak toho docílit? Musíte splňovat hned několik podmínek:

  • Získat certifikát Ověřeno zákazníky a mít dobré hodnocení od svých zákazníků.
  • Mít dobrou cenu a dostupnost produktů
  • Nastavit vyšší ceny za proklik podle výhodnosti sekcí

Oranžový box s ověřenými obchody se objevuje až od šesti nabídek od obchodů a výše.

5. Stát se partnerem sekce

Pokud se specializujete na určitý druh zboží, můžete se stát partnerem dané sekce v porovnávači zboží Heureka. Jako partner určité sekce budete mít možnost reagovat zde na dotazy zákazníků a prezentovat se jako odborník na danou oblast. Navíc tak získáte také relevantní zpětné odkazy z Heureky. Co proto musíte udělat? Připravit nákupního rádce, který uživatelům poradí, jak vybrat správný produkt a kontaktovat přímo Heureku s žádostí o to stát se partnerem sekce.

 6. využívat služeb Heureka point

Další výhodou, která může zákazníka ovlivnit, aby nákup uskutečnil právě u vás, může být možnost osobního odběru. Pokud nemáte vlastní sít kamenných poboček po celé ČR, můžete využít novou službu Heureka Point. Heureka Point umožňuje eshopům využívat jako výdejní místo několik svých poboček v Praze, Brně, Ostravě, Hradci Králové a Bratislavě. Získejte tak další výhodu oproti vaší konkurenci! Počet výdejních míst bude Heureka ještě rozšiřovat v České republice i na Slovensku. Podle Heureky celých 92 % oslovených zákazníků odpovědělo, že by upřednostnilo osobní odběr, kdyby ho daný e-shop poblíž místa jejich bydliště nabízel.

Více informací o Heureka Point najdete zde: http://sluzby.heureka.cz/napoveda/proc-vyuzivat-heureka-point/

Heureka měření konverzí

Tato služba umožňuje přímo v Heurece vidět počet konverzí z Heureky, získanou částku a prodané zboží spolu s vynaloženými náklady. Snadno si pak vyhodnotíte konkrétní přínos i nejvíce prodávané zboží. Měření konverzí je opět nutné implementovat na straně vašeho poskytovatele eshopu.

TIP: Pro sledování konverzí z Heureky můžete také jednoduše využívat Google Analytics, podmínkou je ale aktivní služba E-commerce, nebo správné nastavení cílů – sledování cíle „objednávka“.

Chcete pomoci s propagací na Heurece? Rádi byste implementovali měření konverzí, nebo Ověřeno zákazníky? Chcete od nás nastavit a zaškolit v Google Analytics? Kontaktujte nás, rádi vám pomůžeme.

Související články:

Co je to XML feed a jak ho získám?

Prodávejte na Zboží.cz