Jak nachystat popisky ke zboží! A má vůbec cenu se s nimi trápit?

21. 9. 2015
Jan Hromek
Copywriter
7 min

Možná se vás zeptá klient, pro kterého píšete texty možná si tu otázku jako majitelé e-shopu sami kladete: Má smysl psát ke zboží popisky? Určitě jste ji slyšeli mockrát. Možná i v jiné variantě:

  • Popisky nepotřebuji, dostal jsem je od dodavatele...
  • Na co bych potřeboval vlastní popisky, když všechna konkurence je má taky stejné a nikomu to nevadí...
  • Toho jsem se bál, že na obou mých příbuzných webech nemůžu mít u stejného zboží ty samé popisky…
  • Heuréka má taky takový popisek, co máme u nás…

Vyhledávače i zákazníci oceňují kreativitu

O tom, že vyhledávače kvůli SEO upřednostňují unikátní obsah, byly popsány už tuny gigabajtů. Moříte se s obsahem, abyste byli odlišní od konkurence? Proč pak svou snahu torpédujete tím, že k dodávanému zboží dáte.

A zákazníci? Dobrý popisek bude u zboží suplovat úlohu výřečného prodavače, který by vám v kamenném krámku nedal ani na chvíli vydechnout z pocitu, že právě děláte svůj životní obchod. Dobrý popisek vám dá i jiný náskok: nemusíte se podbízet stále nižší a nižší cenou, Konkurenci porazíte jinak: jste odlišní, vaši zákazníci k vám jdou jako za důvěryhodnou autoritou.

zoot

Není divu, že zákazníci milují, když můžou na Zoot.cz utrácet své peníze

Jak napsat správný popisek?

Nebojte se, půjde to samo a snadno. Když se budete při psaní držet otázek, které musíte mít neustále na paměti:

  1. Pro koho je zboží určeno
  2. Jak a k čemu ho bude používat
  3. Kdy a kde ho bude používat
  4. Co je to vlastně za zboží – jaké má parametry a vlastnosti
  5. Proč by ho měl zákazník koupit, jaký problém vyřeší

Co vám taky pomůže?

Recenze na Heuréce – zjistíte, co lidi trápí a co oceňují. Poznáte, co hledají, a na jaké dotazy jim právě vy můžete odpovědět.

Odkaz na návod. Taková prostá věc, na kterou obchodníci často zapomínají. Přehledný návod přitom zákazníka přesvědčí, že na zprovoznění výrobku nebudou doma muset navíc volat nějakého přeborníka.

Video vydá za 2 odstavce. Jakkoliv se budete s textem piplat sebevíc, většina lidí si stejně nakonec raději pustí video. Má nějaká dodavatel nebo výrobce? Šup s ním na produktovou stránku.

Získal výrobek nějaká ocenění ? Prodával se loni úplně nejvíc? Trhal rekordy v zájmu? Pochvalně se o něm zmínila autorita v oboru? Pak je to šampion a vy o tom musíte dát všem vědět.

baushop.cz

Baushop.cz nenechá zákazníka ani na chvíli váhat, kde vezme na nákup peníze a jak se ke zboží rychle dostat

Lidi zajímá výsledek ne prostředek, co k cíli vede. Příklad? Auto nemusí mít „nejmodernější bezpečnostní prvky“, když v „99 % havárií zůstala jeho osádka bez škrábance“.

Buďte hraví a na jednu a tu samou věc měňte úhel pohledu: malé auto může mít spotřebu 4/l na 100 km, ale i může taky za 1 korunu ujet 1 kilometr. Může na 1 litr ujet 25 km, být pro měsíční rozpočet levnější než vlak (MHD), dovést týdenní nákup levněji než Rohlík.cz nebo na plnou dojet až do Paříže.

Produktový popisek – krok za krokem

Jak by mohla struktura stránky s popiskem vypadat? Co třeba takto:

  • Nadpis
  • Jedinečné ocenění („auto roku“)
  • Pasáž, ve které výrobek vychválíte
  • Technická, tvrdá data
  • Recenze spokojeného zákazníka, která popíše vyřešení problému
  • Video, odkaz na návod
  • Výzva ke koupi
  • Nabídka souvisejícího zboží: doplňků & příslušenství

Bonami.cz

Bonami.cz: nasaďte všechny páky a zákazníkovi ukažte, proč nakupovat zrovna tady

Stále nejste přesvědčeni, že se práce nad popisky vyplatí? Vězte, že je to podobné jak s nabíráním fyzičky v mladých létech. Je to dřina, efekt nevidíte hned, ale ze zdravého naturelu budete čerpat opravdu dlouho…