Feed Image Editor: vyždímejte dynamický remarketing na Facebooku na maximum

7. 6. 2017
6 min

Feed Image Editor je aplikace do Mergada, která upravuje obrázky produktů a to hromadně z xml feedu e-shopu. Obrázky se poté propisují do produktových reklam (reklam dynamického remarketingu na Facebooku) a zvyšují jejich efektivitu. Dynamický remarketing funguje tak, že zákazníkovi zobrazuje jen ty produkty, které už v e-shopu navštívil (nebo přidal do košíku). Má o ně tedy pravděpodobně zájem, jen nákup ještě nedokončil. Aplikace umí upravovat velikost obrázků a také vkládat vlastní tvary, texty nebo logo. Nastavte si propojení Feed Image Editoru s Business Managerem krok za krokem díky tomuto postupu.

Nahrajte xml feed do aplikace Feed Image Editor

Po aktivaci aplikace Feed Image Editor (FIE) v Mergado Store se do ní přihlaste. Jednodušší to pro vás bude, pokud již Mergado používáte např. pro zbožové srovnávače. FIE pouze přidáte do svého účtu.

1. V administraci vašeho e-shopu si vygenerujte feed pro Google nákupy. Dostanete soubor s koncovkou ".xml". Ten nahrajte do Mergada.

Nahrajte xml feed pro Google nákupy do administrace Feed Image Editoru

2. Důležité je, abyste při nahrávání do Mergada nastavili zdrojový formát Google nákupy a výstupní Facebook.com. 

Vyfiltrujte si produkty ve slevě nebo novinky

FIE funguje skvěle na filtrování určitého typu produktů. Vytvořte si jednotlivé filtry třeba na zboží skladem a uložte si je.

Filtrování produktů z feedu

Podobně si vytvořte jednotlivé výběry pro:

  • Produkty s poštovným zdarma 
  • Produkty ve slevě
  • Nové produkty v sortimentu
  • Produkty jedné kategorie 
  • Produkty, u kterých je nejvyšší marže atd.

Díky jednotlivým tagům ve vašem feedu si tak vytvoříte jakýkoliv výběr, se kterým pak budete pracovat. Pokud ve feedu nemáte např. tag pro produkty v akci, zadejte programátorovi, aby ho tam doplnil. Více informací najdete i s konkrétními případy v tomto článku.

Šablony pro vyfiltrované výběry najdete v záložce Aplikace

Nyní už pojďte upravovat obrázky. Vytvořte si šablony, které se pak budou propisovat v produktových reklamách na Facebooku

V aplikaci jsou předpřipravené 3 šablony, které můžete použít, nebo si vpravo klikněte na vytvoření nové šablony. V obrázku níže vidíte již 6 vytvořených šablon.

Vytvoření šablon ve Feed Image Editoru

1. Vytvořte si šablony např. pro novinky v sortimentu

1. krok ve tvorbě šablony Feed Image Editor

2. V dalším kroku můžete obrázek zvětšit, zmenšit, otočit a hlavně nastavit jeho velikost. Pro dynamický remarketing máte několik možností - pokud se jedná o karuselové reklamy, tak musí být obrázky čtvercové (600 x 600 pixelů nebo 1 080 x 1 080 pixelů). Pro reklamu s jedním obrázkem použijte rozměr 1 200 x 628 pixelů.

Nastavení velikosti obrázku

3. Vložte do obrázku texty nebo třeba logo.

Vložení grafiky do Feed Image Editoru

4. Šablonu poté uložte.

Totéž udělejte pro všechny výběry, které jste si na začátku vyfiltrovali. Pozor, v přehledu všech šablon se zaměřte na jejich pořadí. Čím výše šablona je, tím vyšší prioritu má a bude se propisovat. Pokud je tedy Výběr novinek výše než Produkty skladem, v reklamě se zobrazí obrázky ze šablony novinek (i přestože jsou skladem).

Feed Image Editor a Business Manager

Aby se vaše šablony v reklamách dynamického marketingu projevily, musíte nahrát výstupní feed z Mergada do vašeho Business Manageru. 

1. Přihlaste se do svého Business Manageru

2. V katalogu produktů nahrajte nový zdroj produktů (označte si ho např. FIE feed). Adresu xml feedu najdete v Nastavení FIE - jedná se o řádek Výstupní soubor. Adresu zkopírujte a vložte při nahrávání nového zdroje produktů v Business Manageru.

Katalog produktů nahrání nového zdroje

3. Tento feed použijte pro vytvoření produktových reklam ve správci reklam.

Ve FIE vždy můžete zkontrolovat, jak obrázky vypadají, hrát si s prioritou šablon, filtrovat a upravovat další výběry. 

Feed Image Editor vs. Feed Image Editor Express

Jaký je rozdíl mezi těmito aplikacemi? Kromě ceny - 586 Kč měsíčně za FIEE a 1 286 Kč měsíčně za FIE, je v Express verzi omezená funkčnost. V ní můžete pouze upravovat velikost fotek, nemůžete již přidat grafické prvky jako v dražším Feed Image Editor.

Feed Image Editor vám s malým usilím umožní vytvořit obrázky, které se vždy zobrazí celé, a ne jenom část fotografie produktu. Navíc do fotografií vložíte texty a grafické úpravy, které přitáhnou vaše zákazníky na Facebooku. Za vyzkoušení nic nedáte, prvních 10 dní používání aplikace je zdarma, až poté se stává placenou.

Autor: Olga Ryparová

Nemáte čas brouzdat internetem?