Buďte dobrými posly špatných zpráv

25. 10. 2017
Jan Hromek
Copywriter
6 min

Naše země je místem, kde je život pro většinu lidí stále příjemnější. To je fakt. Na druhou stranu ale člověk nemusí být zrovna úředníkem v bance vyřizujícím úvěry, aby měl sem tam novinku, která někoho jiného dvakrát nepotěší: klienta o ne úplně přesvědčivých výsledcích poslední kampaně. Nebo třeba zákazníka o zdražení nebo konci oblíbené služby.

 

Náš svět je úžasné místo k žití, ale dokonalý prostě není.

 

Představte si třeba to, že v některé kavárně, kde se posadíte, ještě nemají veřejné wi-fi připojení. A nikdy ani mít pravděpodobně nebudou.

 

V Uherském Hradišti stojí kavárna – café. A je trochu jiné – už podle názvu: Jiné café. Nomen omen. Světlý, moderní a prostorný podnik s výhledem na hlavním náměstí je jakoby předurčený pro to, aby lákal mladé, dobře situované lidi. Tedy generaci, která bez mobilního telefonu nedá ani ránu. Přesto počet lidí, kteří tam koukají do displejů, je nebývale malý. Mimo jiné proto, že v café nemají připojení k wi-fi.

Nemají ne proto, že nemohou. Nechtějí.

 

Proč?

 

Pojďme se podívat do nápojového lístku (kliknutím si obrázek zvětšíte).

Nápojový lístek – náhledový obrázek

 

A proč si myslím, že mi postoj majitelů kavárny přišel sympatický a z hlediska komunikace vcelku dokonalý (jakkoliv mi wi-fi připojení vcelku chybělo)?

 

  1. Nečekají, až se někdo zeptá. Nevytáčejí se a svůj postoj sami oznamují.
  2. Nespokojí se s prostým oznámením, ale své rozhodnutí vysvětlují.
  3. Při obhajobě hledají argumenty, na které protistrana může slyšet. A neodsuzují ji. A jakkoliv s ní nesouhlasí, snaží se ji porozumět a vyjadřují pro z internetu odpojené nespokojence pochopení.           
  4. A co je možná nejdůležitější: sami píší, jaký (samozřejmě pozitivní) zážitek si všichni z kavárny bez wi-fi odnesou: na chvíli zapomenete na stres, užijete si víc vůni kávy, lépe si vychutnáte dort a budete mít čas na své přátele.

 

Poučení místo závěru?

 

Život není pohádka bez kazů. A až budete mít ve svém podnikání pro někoho neradostné zprávy, zkuste být spíš jako „posádka“ jedné moravské kavárny.

Jan Hromek

Nemáte čas brouzdat internetem?