5 SEO tipů pro rok 2018, se kterými raději začněte hned

5. 12. 2017
5 min

 

Konec roku provozovatele e-shopů často svádí k bilancování a tetelení se nad rostoucími tržbami. Využijte toho, že konkurenti usínají na vavřínech a získejte nad nimi náskok! Máme pro vás několik tipů, jak svůj web můžete optimalizovat pro vyhledávač Google. Na nic nečekejte a začněte s jejich implementací do marketingové strategie ještě dnes!

1.     Mějte bezpečný web, pořiďte si SSL certifikát 

Patřičná péče o ochranu osobních údajů vašich zákazníků není v době GDPR (tedy obecného nařízení o ochraně osobních údajů) pouhou konkurenční výhodou. Je to naprostá nutnost. A vyhledávače jsou si toho vědomy. Až 65 % webů nacházejících se na prvních třech místech vyhledávání na Google využívá asymetrického šifrování SSL (před názvem domén se tedy nachází „https://“). Vzhledem k tomu, že se základní verze certifikátu prodávají i za pár set korun, neexistuje v dnešní době dobrý důvod ho na webu nemít.

2.     Budujte portfolia kvalitních zpětných odkazů i směrem ven

To, že je získávání „linků“ na váš web jedním ze stěžejních faktorů při dobývání předních pozic ve vyhledávačích je známá věc. Z naší zkušenosti však provozovatelé webů často podceňují druhou stranu této mince. Odkazy vedoucí z webu ven. To, že se odkazujete na důvěryhodné zdroje související s vaším obsahem je pro Google jasný signál, že jste web zakládající si na kvalitních zdrojích informací.

3.     Vytvářejte obsah, co má hloubku

Na předních pozicích vyhledávače Google se pravidelně umísťují weby, které nabízejí komplexní, hluboké popsání problematiky. V příštím roce tak doporučujeme psát obsáhlejší články na blog a skutečně detailní popisky produktů. Délky textu využijte k tomu, abyste do něj přidali kontextově vhodná klíčová slova, ne jenom variace klíčového slova nadpisu či titulku! Pokud například píšete na blog o „raw“ stravě, zahrňte do textu klíčová slova jako: dieta, redukce hmotnosti, tepelná úprava, živá strava, recepty, zelenina, oříšky apod.

4.     Myslete na mobily více, než na počítače

Celosvětově tvoří návštěvy z tabletů a mobilů již více jak polovinu všech návštěv. A lidé z Google jsou si toho vědomi. Již druhým rokem avizují příchod takzvaného „mobile-first index“. Co to znamená? Že bude vyhledávač při hodnocení pozice vaší stránky vycházet z její verze na menších displejích. Pokud ji pak vyhodnotí jako nevhodnou pro malá zařízení, nedosáhnete vysokých pozic ani na stolních počítačích! Myslet na mobily však v dnešní době rozhodně neznamená tvorbu paralelní „m.vaseshop.cz“ verze webu. E-shopy roku 2018 by měli být obsahem i designem konzistentní napříč zařízeními a tudíž plně responzivní.

5.     Pokud píšete články, nechte vaše návštěvníky diskutovat

Blog e-shopu (nebo magazín apod.) by měl být místem interakce mezi vámi a zákazníky. Myslete na to, že články píšete zejména pro uživatele a ne pro vyhledávače. A nic tak dobře nevypovídá o tom, že je obsah zábavný a kvalitní tolik jako hutná diskuze. V Google tohle ví a řadí tak aktivní diskuze mezi faktory vlivu na umístění webu ve vyhledávání.

 

Topíte se v SEO vodách? Zachránime vás! Našim zákazníkům zprostředkováváme komplexní optimalizační služby, které vám pomohou k větší návštěvnosti i prodejům z organického vyhledávání. Pište na kuchovsky@itstudio.cz!

Nemáte čas brouzdat internetem?