Jak na elektronickou evidenci tržeb u e-shopu

12. 9. 2016
4 min

O elektronické evidenci tržeb se teď mluví na každém kroku, od začátku letošního listopadu by měla totiž přinést zásadní změny do chodu obchodů, restaurací a firem. Jak moc přínosné tyto změny budou nebo nebudou, necháme na jiné diskuze a raději se podíváme na praktickou stránku věci.

Autorské právo: tuthelens / 123RF Reklamní fotografie

Co všechno evidence obnáší?

Elektronická evidence tržeb nepředstavuje až tak složité řešení, jak se může na první pohled zdát. Potřebujete jen elektronické zařízení, které umí komunikovat přes internet (počítač, tablet, mobil, elektronickou pokladnu) a speciální software, pro komunikaci s Finanční správou.

Proces evidence spočívá v oznámení transakce pomocí datové zprávy Finanční správě. Ta obratem pošle potvrzení o přijetí s účtenkou s unikátním kódem. Účtenku stačí vytisknout a předat zákazníkovi, který si transakci může ověřit přímo u Finanční správy pomocí webové aplikace. Celkově se jedná o operaci trvající pár sekund.

Co znamená EET pro e-shopy?

Elektronická evidence tržeb se netýká jen plateb převodem na účet, pokud tedy vaše e-shopové řešení umožňuje platbu kartou, jste také povinni tržby evidovat.

Jako majitel e-shopu máte tu výhodu, že běžně využíváte internet a komunikační technologie, nemusíte se tedy bát náročného řešení. Stačí jen zařídit automatizaci odesílání účtenek a propojení se serverem Finanční správy.

Drobný problém může nastat u dobírky, která stále není úplně dořešená. Nejdříve měli obchodníci příjem z dobírek elektronicky evidovat, ale před nedávnem se povedlo vyjednat výjimku vztahující se na e-shopy, kterým posílá přepravce peníze za dobírku na účet. Pokud ale dostáváte peníze v hotovosti, je potřeba je evidovat. 

A to je vše. Zavedení eleltronické evidence pravděpodobně přinese nové starosti, z praktického hlediska by se však nemělo jednat o velkou zátěž omezující bezproblémový chod obchodu ani nadměrnou finanční náročnost.