Nenuťte zákazníkům hrušky, když chtějí jabka

19. 2. 2016
5 min

Má náhled produktu ve vašem e-shopu správné řešení? Dojde zákazník v objednávkovém procesu snadno k cíli? Je rozložení prvků na domovské stránce intuitivní? Prodají vaše texty, co nabízíte? Pokud máte pocit, že v určité oblasti plavete na tenkém ledě, je na čase provést A/B testování. Jedině touto cestou zjistíte, na co přesně vaši zákazníci reagují.

Začneme od A

A/B testování spočívá v porovnání dvou různých variant. Může se jednat o layout webovýchstránek(vzhled), reklamní inzeráty, newslettery, obrázky a texty, grafické prvky na webu, podobu objednávkového formuláře, atd. Obě verze se souměrně zobrazují návštěvníkům (např. dva různé bannery). Jedna skupina uživatelů přijímá první variantu, druhá skupina pak logicky druhou. Běžný uživatel přitom vůbec netuší, že se stal součástí průzkumu. Jak je to možné, ptáte se? A/B testování probíhá za zcela běžného provozu.

A/B testování

Zdroj: https://goo.gl/AMUK8Q

 

 

Co vám A/B testování pomůže odhalit?

Špatně cílený text. Nesprávně zvolené tlačítko (barva, velikost). Neatraktivní bannery. Chybně strukturovanou vstupní stránku pro vaše kampaně. Možností je spousta! Díky A/B testování přijdete mnohému „na kobylku“. Často totiž bývá zádrhelem v prodeji naprostá maličkost, kterou pouhým okem nezjistíte.

A/B testování

Zdroj: http://goo.gl/6cjMGd

Pro koho je A/B testování určené?

A/B testování je určeno pro všechny, kteří se pohybují na internetu. Každý uživatel, který se presentuje ve virtuálním světě, může a měl by A/B testování využít. Pokud tedy vlastníte firmu, e-shop, blog nebo třeba i seznamku – hurá do toho! A/B testování vám ušetří čas i náklady při rozhodování se, která varianta je lepší. Na základě dat pak sami rozhodnete, co vaší cílové skupině vyhovuje nejvíce a tedy i konverznímu poměru na vašem webu.

Jak A/B testování funguje?

Prvním krokem je stanovení cílů např. zvýšení průměrné doby návštěvy na domovské stránce, nebo počet kliknutí na tlačítko objednat. Poté se vymezí časový horizont pro testování a definuje se předběžná hypotéza „jak by to mohlo fungovat“ - a to hned ve dvojím provedení. V další fázi poprosíte developera, aby vše naprogramoval a spustil. A pak už jen kontrolujete data a čekáte na výsledek.

A/B testování

Zdroj: http://goo.gl/H7oCAz

Na kolik vás A/B testování vyjde?

A/B testování je pokaždé individuální, což platí i o ceně. Cena se odvíjí od měřeného marketingového média, šířky, hloubky a délky výzkumu. Důležitou roli zde hraje i velikost vzorku zákazníků, na nichž samotné testování probíhá.

Zaujalo vás A/B testování? Chcete získat více informací? Zkontaktujte nás. Mezi služby IT STUDIO s.r.o.A/B testování neodmyslitelně patří. Nenechávejte nic náhodě. Dejte zákazníkům to, oč si sami řeknou (a aniž by o tom věděli).

-----------------------------------------------------------------

 

 

Plánujete automatizaci svých newsletterů? 

Podívejte se, jak je to snadné. Nabízíme kompletní dokumentaci.