5 tipů na rozšířené AdWords reklamy

5. 8. 2016
3 min

Svět PPC už nikdy nebude takový jako dřív. Jak jsme zvyklý se každé ráno probouzet a mít jistotu, že vyjde slunce, v PPC světě platilo následující: nadpis má maximálně 25 znaků. A že k popisu máme po dvou řádcích s 35 znaky. A teď je vše jinak.

Co Google už na vybraných účtech testoval, je od léta pravidlem pro všechny. Pro nadpis nyní můžete využít 2 políčka po 30 znacích a jedno rozšířené pole pro popis. To má znaků dokonce 80. A jiný je i způsob zápisu viditelné url. Že si to neumíte představit?

Tak nejdřív ještě jednou čísla: místo 25 znaků pro nadpis jich máte 35 + 35. A místo 30 a 30 znaků pro popis je jich 80. Dohromady nyní pro své inzeráty máte znaků 150. Tedy o 65 víc.

A tady je grafické znázornění starých a rozšířených inzerátů:

rozšířené AdWords reklamy

Možná vás právě napadlo: „To ale ovšem bude spousta práce všechny inzeráty předělat.“

 

Bude. Proto ale pro vás máme 5 tipů, které vám přechod usnadní. Nebo vás alespoň přesvědčí, že používání rozšířených inzerátů nemá smysl odkládat.

1. Prostě si zvykněte

Změna je život: a ani to, co tu v případě „starých“ PPC bylo 15 let železným pravidlem, jim nezaručí věčnost. Otevřete účet s AdWords a napište první nový inzerát. Uvidíte třeba to, že se do 1. políčka zadává url a ne nadpis (jak jste byli zvyklí). Dlouho vás to „rozčilovat“ nebude.

Variatio delectat. Změna je rozkošná, ale život umí také řádně osladit. Rychle totiž objevíte, že ani vyplnit těch 65 znaků navíc nějakým smysluplným textem nebude zas tak úplně samozřejmé.

2. Nadechněte se a leťte

Google dlouhá léta přistřihával inzerentům křídla v jejich kreativním rozletu. Teď je naráz nutí se trošku víc „odvázat“. Možná se budete trochu cítit jako chuďas, kterému v klobouku přistála vytoužená tisícidolarová bankovka. A i když jste se na tento okamžik dlouhá léta těšili, naráz nevíte co s ní.

Přejít z léta budovaného cviku zkracování a na samou dřeň ořezávání textů může mnohým způsobit šok. Buďte v něm jen chvíli. Znovu zrevidujte, čím je vaše nabídka nebo služba unikátní. Zapátrejte v paměti a vylovte z ní čísla, ceny, slevy, silná sdělení a klíčová slova a šup s tím do titulku. Ostatně času na revizi inzerátů budete mít dost.

3. Buďte relativně v klidu

Až do 26.10.16 můžete ve svém účtu přepínat na staré reklamy a vytvářet je postaru. A i po tomto termínu se budou vaše staré inzeráty objevovat bok po boku nových, rozšířených, které už vaše konkurence pomalu plánuje.

4. A vlastně raději i spěchejte

Rozšířené inzeráty totiž na první pohled zaujmou víc než ty staré. Google uvádí podle svého testování rozdíl v CTR až 20 %. Necháte tento pětinový trumf konkurenci nebo ho zamícháte do svého balíčku karet? V AdWords tedy konkurenci ukažte záda a nechte jí šanci jen na Skliku.

5. Nečekejte na Sklik

Méně i více zkušené krotitele PPC kampaní už jistě napadlo, co teď bude s Sklikem. Ten samozřejmě bude muset zareagovat. Protože to, aby vedle sebe běžely dva rozdílné formáty proklikových reklam, smysl moc nedává. Kdy s novými inzeráty Sklik přijde, nevíme. Spekuluje se až o roce 2017. Proč tedy na Sklik upozorňujeme?

Mnozí si určitě usnadňovali práci a dosud nově tvořené inzeráty importovali z jednoho systému do druhého. Což po přechodnou dobu, než Sklik na změnu v AdWords zareaguje, nepůjde.

 

Chcete s novými inzeráty i úplně revidovat své kampaně a netroufáte si na to? Ovraťet se na naše PPC specialisty.